Helgen som var förra veckan :P

Jaha nu har det gått en vecka sen jag skrev sist, shit asså vad tiden kan gå fort ibland. Jag tror ibland meningen att tiden ska gå fort ibland och långsamt ibland, det finns en mening med allt har jag kommit på och det har jag börjat lära mig att leva med. Jag känner mig just nu väldigt lyckligt lottad och jag är så oerhört tacksam mot allt som har hänt och jag bara längtar tills vi får ses igen, tills vi får vara i varandras armar igen. Helgen som har varit har varit en väldigt bra, rolig och intressant tillfälle som jag njutit av, varenda sekund på ett eller annat sätt.



Rally i Västerås, softa i Sigtuna och fiiint besök på Steninge Slott..(som nu faktiskt ägs att ett norskt par, sen 1997). Solen har lyst på oss hela tiden och hur mycket jag än tycker om solen så var det nästan för mycket, speciellt på lördagen på rallyt men men det gick ju faktiskt att sitta i skuggan.. haha..




Det var lite synd att vi inte badade för det var verkligen ett perfekt badväder. Men de kan man ju alltid göra nästa gång.

Och lika svårt var det denna gång att åka där ifrån, men jag kommer ju tillbaka snart så jag får se fram emot nästa gång. Får leva på detta ett tag till. Kom hem halv ett söndag natt och då var det bara att skölja av sig bädda sängen och lägga sig. Jag var ju så smart att jag bad mamma tvätta mina täcken och kuddar när jag åkte i fredags och det var ju torrt när jag kom hem. Det var visserligen behövligt men jag tänkte nog inte på att jag skulle komma hem sent, även fast jag hade planerat (tänkt på) det lite grann.




Jag har en tendens att leva på de positiva sakerna nu för tiden och det känns så himla skönt.


Jag håller på att förändras till en annan människa, eller kanske till och med den människan jag egentligen är. Vet inte det förens jag har fått pröva mina vingar och flyttat och starta ett liv med den personen som jag vill ha.




När vi var i Sigtuna så gjorde vi inte så mycket utan vi gick runt och kollade och tog det lugnt. Kollade på ruiner och njöt av solen. Käkade midag och drack lite öl, haha jag drack ÖL!!! Dra mig baklänget och häng mig upp och ner. Men det var bara den där SOL ölen och den är ju väldigt mild så, men va tusan jag klämde i mig nästan 2 stycken, han fick dricka upp det sista. *ler* Tog några små munnar med annan öl också. Tror jag har lättare att lära mig att tycka om öl än vad jag har att lära mig tycka om Whiskey.


Men jag ska prova igen. Eller ett par gånger till i alla fall..tihii

Den vi drack, FAMOUS GROUSE tycker jag smakade som rökt päron saft. Men alla kanske inte smakar rökt päron saft. Och för dom som inte vet har jag ätit rökt glass, men inte nu men ändå! Det var inte så gott de..



Haha jag har kommit på att det är kul att bo på Hotell, haha det är så bekvämt. Man behöver inte göra någonting utom att betala (och ibland inte ens det). Men det finns rena handdukar, muggar, tvål, renbäddad/de säng/ar och det är bara att lägga sig. Så får man frukost också som man inte heller behöver göra, plocka fram eller plocka bort. Så skönt. Jag rekomenderar Brännbo Hotell i Sigtuna, det var mysigt och trevligt, trevlig personal var det också. Kan verkligen tänk mig att åka dit igen. Hade jätte sköna sängar och en fungerande TV.. hihi




Scandic Hotell i Västerås var ganska bra det också men jag vet inte, men dom hade i alla fall en ice machine i korridoren och det är ett plus. haha.. Men sängen var 90bred och ganska skön. Bodde på 6 våningen och de var trevligt, hade jätte fin utsikt in i Posten på andra sidan gatan, hahaha. Det var en stackare som började joba vi 12 på natten, tyckte synd om honom. Men men någon måste väl jobba då också. Dom hade inga TVkanaler på TVn men dom hade olika filmer man kunde betala för att se, de sket vi i..Tänker inte betala för att se en film jag kan somna till. Men hade det varit gratis hade vi sätt Daddy Day Camp, haha den lät skoj.



Nu har jag fått igång mina tankar igen och det känns drygt för jag blir så jobbig då och det är inge kul varken för mig eller omgivningen, men mest icke kul för mig för om det inte går i stöpet så blir jag bara ledsen och besviken så jag försöker verkligen inte att tänka så långt i förväg.



Jag har även jobbat idag och det blev ju en total miss, skulle städa hos två personer idag och när jag kom till den fösta så fick jag reda på att jag inte alls skulle städa där, utan dom väntar med det tills semestern är över. Vilket jag på sätt och vis kan förstå men då tycker jag att man ska höra av soig, hellre än gång för mycket än en gång för lite. Så jag åkte hem till den andra jag skulle städa hos och den personen var inte hemma och det var skönt. Lite läskigt men det gick över efter ett tag. Nästa gång ska jag ha med mig min handsfree så jag kan lyssna på musik.



Sen så åkte jag hem till en kompis och det var kul, egentligen är det mammas kompis men jag har tagit för vana av någon konstig anledning att lägga beslag på mammas kompisar också. haha men jag tycker dom är intressanta och vi har mycket gemensamt. Vi pratade och pratade och fikade och pratade ännu lite mera. Sen ringde mamma och sa att jag skulle laga mat till mig och mina bröder, men egentligen kunde som faktiskt ha gjort maten själv, korv och makaroner, hur svårt är det egentligen?? hmm.. Inte direkt så svårt..


Hon har världens skönaste fåtöljer och jag vill också ha sånna.. Tyvärr kom hon inte på vart hon hade köpt dom, men de kommer så småning om. Lånade en film av henne. Pans Labyrint, ska se den i morgon efter jag har backar sockerkaka och efter jobbet. Ta en kall lång dusch först men sen.. mmm


Nä nu ska jag se på Hellboy.

Ska sova och drömma om dig.


Puss och kram på dig




Svenne Rubins ~ Det var samma dag som brandstationen brann ner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0