Host host krax

Är det något jag har otur med så är det att jag alltid bli sjuk så fort någon annan blir sjuk. Inge snack om saken. Kanske inte på en enda gång men så småning om. Och det är såå jobbigt. Så nu har jag åter igen blivit smittad, jag var sjuk innan jag skulle till min Symbolkurs i juli och nu är jag sjuk innan jag ska på Qi Gong kursen steg 2. Jag fattar inte vad det är för något som gör att jag alltid bli sjuk innan jag ska iväg på saker och ting, visst det är jätte bra att det är innan istället för undertiden. Det måste jag tacka för! Men varför blir jag hela tiden sjuk så fort de är någon annan i familjen som är sjuk? Nu är jag förkyld och har en dryg hosta, men jag kan i alla fall prata och andas mellan varven.. (haha)




Jag längtar verkligen till att få gå på Dong Gong kursen och jag har set fram emot den ett tag nu. Men problemet är bara det att jag vet inte vart jag ska sova. Antingen blir det på skolan eller för hoppningsvis hos någon kompis. Önskar jag kunde ha en bil men det går inte eftersom jag hade tänkt vara borta 1-2 veckor, men det beror enbart på hur det blir med boendet. Om det inte blir som jag hoppas så kanske jag kan få låna mammas bil och stanna några dagar bara. Men några dagar är bättre än inga dagar. (HOPPAS!!!)



När jag tittar på min WHISKEYbok tänker jag bara på dig och resan till Scotland som jag kommer att göra sen senare i vår.



Till dig vill jag säga:


Uisge Beatha - livets vatten.




From the bonnie bells of heather,

They brewed a drink long-syne,

Was sweeter far then honey,

Was stronger far then wine.


(Robert Louis Stevensson)




Jag har fått ett svar från en av ansökningarna- men det var inget ja eller nej svar utan det var ett: ja tack så mycket nu har vi registrerat din anmälan och vi hör av oss. Det är bra, men fick i alla fall ett svar att dom hade fått in anmälan och att dom ska kolla på den. Det är ett steg framåt i rätt riktning och dom har intervjuer vecka, 39,40 och 41. hmm.. Jag undrar om man är så pass intressant så att man får komma på intervju. hmm ska bli spännande att se.. :-) Nu väntar jag med spänning på om jag får någe mera svar från de andra platserna, men ansökningsdatumet har inte gått ut än så det blir ett tag till jag får vänta.



Inte har jag pluggat heller, tänkte juh att jag skulle göra det nu under sommaren, men ack ack vad det stack. Inte har jag lagt min näsa i någon arbetar bok. Bara mina fantasyböcker. Men dom har jag inte heller kommit långt på heller. Är dock inne på min sista David Gemmell bok nu. Det är tragiskt för dom är bra. Får köpa mig hans nya serie nu sen då. Ack och ve, jag tror det sket sig med feen.




Jag får börja planera och tänka på hur jag ska göra med mitt företag. Hur jag vill ha det och vart jag vill ha det och om jag vill ha någon med mig eller om jag ska vara själv. hmm???? Det är mycket att fundera på nu. Men först och främst så ska jag kolla på lite film och ta det lite lugnt. Tänk på att jag är sjuk.. haha, ibland är det bra att vara sjuk men det är fördjävligt!!




Puss och kram



N'Sync - This I Promise You


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0