Mora Mora Mora

Helgen som var tillbringade jag i Mora hemma hos min älskade vän. Egentligen skulle vi bara ses i Borlänge och ta en fika, kika lite i affärer och sen inge mer. Men så har jag varit räkfrosse sugen ett bra tag och varje gång jag tänker på räkor så tänker jag på henne och skulle faktiskt föreslå det för henne och när jag började prata om det så sa hon att hon skulle ha kräftskiva så ringde jag mamma och fråga om jag kunde åka med hem till henne, vilket jag då kunde. Så hade vi kräftskiva med hennes bror och två av hennes arbetskamrater. Det var jätte kul.


Sen senare på kvällen gick vi ut till Wasa Stugan, en mysig timmerkåk som låg vid vattnet. Det var fint och JÄTTE tomt. Av någon konstig anledning så går bara Moraborna ut på lördagar och inte på fredagar. Men men vi var uppe och dansa, 7 pers för det kom två andra också. Har absolut ingen aning om vilka det var och det gjorde ingen annan i mitt sällskap heller. Men men det var kul, varmt och småsvettigt. haha. Vi åkte TAXI ner dit men gick hem och det var skönt att gå hem. Sen när vi var hemma så kollade vi på tv innan vi la oss.


På lördagen jobbade hon mellan 13-21 så då tog jag de lugnt och kände mig som hemma, tog ett bad, kollade på film och somna i soffan. Pratade mycket med hennes brorsa också. Vi käkade Thaimat på lördagen och slappa. Han spelade mest dataspel och pratade med sina vänner. Hämtade upp henne från jobbet och så åkte vi en liten sväng. Sen kollade vi på tv och gick och la oss. Söndan var lite trökig för hon jobbade mellan 7-14:30. Sen åt vi mat och efter det gick vi hem till hennes pappa och käka glass och kollade på OS. Jag gillar hennes familj, dom är snälla och trevliga. Hemma igen hos mamma så masserade jag henne och så kollade vi på tv.


När det var dags att åka hem så började det hellregna och det höll i sig ett bra tag. från Mora till Borlänge sen var det uppehåll tills jag var nästan hemma igen. Det var skönt det med hade föredragit om det hade varit tvärtom, för biten mellan Borlänge och hem kan jag utan och innan. Men jag hade det lugnt och skönt och det var roligt att få vara med henne igen efter så pass länge.




I söndags ringde min virriga chef och sa att jag skulle jobba på måndagen, utan att kolla om jag egentligen hade tid, lust och ork att göra det. Men eftersom jag egentligen inte har mycket val så jobbade jag.


Så måndag morgon var precis som vanligt utom det att jag inte hade någon dammsugare för den var borta. Men men det gick utan den också. Igår var jag ledig och likaså idag, men det kan hända att jag ska jobba på fredag. Har fått för mig det men jag kan ju ha fel. Vet ej vad jag hoppas på.


Var hemma hos Malin igår och lämnade en nyckel jag har haft, prata lite med henne också. Sen åkte jag hem till mormor.




Idag har jag inte alls gjort mycket och inte kommer jag göra mycket heller.Vi ska grilla med min ena moster, hennes karl och med mormor sen vet jag inte om det är någe flera. Ska i alla fall dricka vin, cider och eventuellt en Limoncellodrink. Vi har isbitar nu, hahaha. Det blir godare om man har is i.




Har inte alls gjort något och det stör mig lite. Pratade med lite folk igår och det var skoj men jag vill inte prata med folk på telefonen utan jag vill vara ansikte mot ansikte så man ka ta på personerna samtidigt.

Jag vill ha kroppskontakt, suck.. Hittade lite grejs på datorn hema hos min moster när jag var där herrom dan. Läste igenom det i morse, det var bra men det märks att det var ett bra tag sen jag skrev det..




I can't see you

I can't feel you

I can't hear you


Why don't you let me in?

Your insecurity is making

me feel like a loser and a failure.


You like me,

You är thinking of me,

You are looking after me,

But why don't you let me in?


Are you afraid of me?

If not, what is it?

May I ever know?


I might love you,

But I don't want to show anything

to you, not yet...




Jag vill bara ligga i ditt knä och jag vill att du ska krama om mig och
säga att allting kommet att ordna sig.
Jag vill känna att du verkligen är där med mig.
Vill vara din, vill ligga i din famn tills jag dör.




Ljuset framför mig lyser

Lyser så kraftigt att det

Lyser upp hela rummet.

Stearinen rinner sakta ner över kanten

och bildar en fors av varmt vax.

Ljuslågan är känslig

Den fladdrar i den stilla brisen

Plötsligt är den borta

Ljusets låga är släckt, död.

Det mörka tar över och drar sig tätare runt mig.

Men mörkret skrämmer mig inte

Inte längre, jag är så van med mörket

Det är allt annat som kan skrämma mig

Sånt jag inte vet eller känner.

Men snart brinner ljusets låga

ännu en gång.




Ja det var bara några stycken, det finns såå mycket mera.



Jaja nå nu ska jag kolla på film, sen duscha och göra mig i ordning till grillningen.


Jag vill FLYTTA så jag kan vara närmre de personer jag älskar och tycker mycket om.


Suck suck suck....


Puss och kram




Michael Nyman ~ Theme from "The Piano"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0