Fina vänner!

                                                     


Helgen som var har varit en av dom bästa på evigheter. Jag och min kompis Erica hade planerat att vi skulle äta middag och dricka lite vin och bara umgås och prata gojja. Så på fredagmorgonen jobbade jag på Hoganders och städade, sen hem och duscha och äta frukost och packa. Jag fick inte låna bilen men det gjorde inte så mycket. Jag skulle åka tåg, egentligen tycker jag inte om att åka tåg men Tågkompaniet som åker i Dalarna är faktiskt ett skönt tåg att åka med. De kostade 40:- dit och 40:- tillbaka så det är billigare än att köra bilen. Resan tog ca 30 minuter. Brorsan körde mig till tåget och sen när jag var framme i Fagersta så gick jag till Lidl och Erica mötte upp mig där. Träffade på hennes föräldrar, trevliga var dom. Vi gick runt på stan och kikade lite och så handlade vi lite alkoholhaltiga drycker och lite blandat sen på ICA. Så gick vi hem till henne och hennes killes lägenhet. Vi pratade och studsa runt och gjorde inte mycket egentligen.


Hon skulle duscha och fixa sig i ordning men vi hamnade i köket och lyssnade på musik och pratade en massa om kärlek och annat trams. Så pratade hon med sin syster också, ganska så mycket också men det gjorde inte så mycket. Erica försökte få dit hennes syster och ibörjan början var jag positivt inställd till det men sen på fredagen så ville jag bara ta det lugnt och mysa och var inte alls på party humör. Ericas kille skulle bort senare på kvällen och det var jätte skönt tyckte jag för då skulle det bara vara hon och jag men så övertalade hon sin syster att komma dit men hennes syster hade ingen skjuss så jag fick låna bilen så åkte vi och hämtade henne hos deras föräldrar. Men innan vi åkte så duschade Erica och vi fixade sminka och satt och prata gojja samt så åt vi pizza och pratade med hennes kille. (jag har kommit på att jag tycker om ordet gojja, hihi.) När vi kom tillbaka så öppnade vi vinboxen och satte på musik på datorn. Efter ett tag så beställde Erica en taxi för vi skulle till The Green Man och dansa.
Jag blev klar först så jag sprang ner till taxin och satte mig i framsätet och pratade med taxichauffören som var en jätte trevlig lite äldre kvinna. När vi kom fram till stället så var det inte så mycket folk där men det gjorde inte så mycket.


Vi gick runt och kikade sen gick vi ner och dansade och det tog inte lång tid innan någon kom fram och började dansa med oss och så fick jag en jätte dryg kille på halsen som var väldigt VÄLDIGT kåt och ville mer än att bara dansa men som tur var hade jag mina vänner som räddade mig lite från honom när det blev för mycket. Men han gav sig inte direkt men de gjorde inte mina vänner heller. Tack och lov för bra vänner! Men jag måste säga det att jag verkligen verkligen tycker om Ericas syster. Vi är väldigt lika på många olika sätt och har mycket gemensamt så jag är VERKLIGEN jätte glad att hon kom och gjorde oss sällskap. Vi dansade och gick runt där inne i lokalen. Sen när dom stängde så gick vi och några andra till ett hamburgarställe och åt lite strips och drack lite vatten. Sen gick vi på efterfest och dansade och prata lite. Erica gick hem före mig och Camilla. Men vi gick inte så långt efter Erica. Vi pratade väldigt mycket på vägen hem och när vi kom hem så hade någon bäddat våra s.k sängar åt oss och vi trodde det var Erica men det var hennes kille som hade gjort det. Vilken gullig kille han är! Sen pratade vi med Erica och efter att hon hade lagt sig så låg vi och pratade lite till.



På lördaen gick vi inte upp förens efter tre. Hungrig och trött var man och det ena gick ju att ordna. Vi gick till China resturangen och käkade en blandning mellan frukost, lunch och middag samtidigt. Det var ganska så gott men det kunde inte ha skadat om det hade varit mera kryddor i maten. Men gott var de ändå. Sen åt vi efterrätt, friterad ananas och glass med sirap. Det är såå gott! Mums. Efter det gick vi in på ICA och handlade lite nödvändigheter och sen gick vi hem. Vi bestämde att vi skulle kolla på film och Ericas kille försvann ett tag och hämtade en projektor så vi kunde se på DVD. Det var Psyco av Alfred Hitchcock. (eller hur han nu än stavar.) Men undr tide så hade vi modevisning och provade lite av Ericas kläder. Camilla ville gå ut igen en inte Erica och jag visste inte alls va jag ville men jag provade ändå bara utifall att. Så drack vi lite vin och kollade på filmen men jag måste säga att den var inge bra men eftersom den är gammal så den var bra på den tiden. Sen åt jag och Camilla upp resten av min pizza som jag hade kvar sen kvällen innan. Det var gott. mums.. Sen så gick vi ut hon och jag ändå. Det regnade ute och det var inte så kul egentligen men jag brydde mig inte så mycket. Jag hade trevligt sällskap så.


När vi kom dit var det betydligt mer människor än kvällen innan. Vi gick in och letade efter en vän till Camilla som vi sedan hittade. Vi gick och dansade lite, sen ut och tog lite "frisk"luft. Vi gick sedan till en av de två barerna och beställde varsina drinkar. Satt och spanade in människor och deras rumpor, haha det var kul!

Sen dansade vi och så. Så dansade vi med hennes kompis också. Hon var rolig och jag gillar henne också. Sen höll vi tre ihop resten av kvällen. Blev bjuden på en typ Baileys shot, den var jätte god. Sen när dom stängde så hamnade vi i en sån jävla dryg kö! Jag trodde att jag skulle få dåndimpen. Det var ett pucko bakom mig som lutade sig mot mig hela vägen ut och jag tror jag skulle putta ut henne men eftersom jag är en så pass snäll person så gjorde jag det inte. Sen efter att vi äntligen kom ut så gick vi till det där hamburgarstället igen. Jag ahr aldrig varit med om en sån jävla kö! Jag trodde jag skulle slå ihjäl varenda jävla människa i den kön. Det stod en tjej i kön som var ganska så jätte full, så sa hon att man kunde starta eget bara för att man var söt. Man kan inte starta eget företag bara för att man är söt. Jösses. jag och Camilla satt och pratade ganska så länge där innan vi gick hem. När vi kom tillbaka var Erica vaken så vi pratade med henne. Sen låg bara vi och pratade men vi somnade fortare denna morgon. Vi somnade mellan 6 och 7 både lördags morgonen och söndags morgonen.


Jag vaknade vid först vid 12 för min städchef ringde, men jag orkade inte svara. Sen var jag halv vaken enda fram till klockan blev tre. Då gick jag upp och försökte göra frukost, eller snarare jag ville göra tea men hittade inte tekokaren. Men som tur var så vaknade Ericas kille och han plockade fram den åt mig. Sen försvann han och jag gick in och pratade med både Camilla och Erica. Vi åt varma mackor till frukost, sen fick jag lite panik för jag skulle åka med tåget som gick 17:17 och klockan var 17:05 när vi hade ätit upp. Tur att jag hade packat och allt var färdigt och så hade jag sån tur att han körde mig till tågstationen. Tack snälla för det! Satt och läste på tåget tillbaka. När jag var framme så fick jag sällskap av en av brorsans kompisar till banken. Ringde mamma när jag var på konsum och pappa kom och hämtade mig.


Jag måste säga att jag är så glad över den där helgen och jag är såå glad över att jag har fått två nya vänner. Var av den ena står mig väldigt nära fast det bara har gått en helg, men vissa tar man till sig direkt och hon är en sån person. Jag måste säga att jag är lyckligt lottad som har så fina vänner som verkligen tycker om mig och kan stå ut med den jag är. Det är inte många i denna värld som har sån tur. Länge leve fina vänner!






Annars denna vecka har jag inte gjort mycket. Jag städjobbade i måndags sen har jag inte gjort mycket. Jag är förkyld och har ont i halsen och har ibland svårt att prata. Ska dock laga mat idag för mamma och pappa är i Stockholm och hälsar på min älskade farmor! Men jag får inte tag på min yngsta bror, för hans mobil är avstäng för antagligen har batteriet tagit slut. men men..


Jag har bestämt mig för att jag ska lära mig magdans, arabiska, spanska, bli hemmafru med mina 5 barn, men ska även starta mitt egna företag så småning om. Jag vill gifta mig och leva i kärlek och vänskap!



                                                    






Tack snälla ni för en toppen helg, hoppas vi kan göra om den!
(Kanske hemma hos någon utan att gå ut.?)


 

Puss och kram <3

Kommentarer
Postat av: LouiseRamström<3

Även om du inte kanske känner mej så bra, men vi lär väl känna varandra under den tiden ja har din bror och ja tänker inte släppa kontakten med er ifall de skulle ta slut. Men de finns inga risker. Men iaf. Om de är nått du vill snacka om så kommer ja att ställa upp för dig och lyssna på dig:)

det är ja faktiskt dukkti på :)^^

men oavsett va de gäller så lyssnar jag:)

Så du vet det. du kan alltid lita på mej gumman<3 Kram Lollo<3

2009-01-29 @ 00:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0