More thoughts...

Prinsen, Prinsen
Har du dränkt dig?
Vart har du tagit vägen?
Vita fläckar på himlen,
de är dina ögon som glimmar.

När jag såg dig tog mitt hjärta ett skutt.
Fasten jag ej vet något om dig tog hjärtat mitt,
ett stilla slående stort skutt i bröstet mitt .

Säg mig, kommer vi ses igen?
Säg mig att det där inte var den enda gången?!

Gud vad jag saknar dig,
fast jag ej dig känna..





Timman är sen.
Tiden är ute.
Djupt där inne tickar en klocka.
Allt är stilla.
Så djupa sår öppnas.
All besvikelse och ilska.
Hjärtat gråter.
Kinderna våta.
Röd ögda ögon efter tårar.
Tiden är ute och nu är det slut.






Behind the blue eyes
there is a monster
a monster nobody wants to know
a thing that by a mistake came through

The blue eyes is a gate from hell to earth
to close the gate you have to close your eyes
and never open them again.






Ett bultande hjärta
En glödande hand
Ett vått öga
En värkande kropp
Ett förgiftat sinne

En öppen famn
Ett djupt leende
En varm välkomnande kropp
Ett  öga fullt med ömhet
En utsträckt hand


Ett blödande hjärta
En tung kropp
Ett förtvivlat sinne
En sluten hand
Ett rödsprängt öga


En stor längtan
Ett världs hav
En atmosfär av kärlek
Ett silver regn
En glömhet utan dess like.






Ett sorgset öga
med en glittrande tår

Ett stannande hjärta
med ett djupt sår

Ett fördunklat sinne
med en mörk hemlighet

En kramande hand
med en trasig knoge

En förvriden kropp
med en önskan att vara som förr.





Håll mig.
Håll mig med dina starka armar.
Jag ser in i dina ögon.
Jag ser din själ.
Jag ser att du vill,
men något hindrar dig,
kan det vara din osäkerhet?
Men jag är säker,
det är så här jag vill ha det.
För om du släpper mig finns det inget kvar.






Jag hör ditt hjärta slår hårdare när jag dig vidrör.
Jag känner hur du vill men inte vågar.
Jag kan känna blicken du ger mig när jag inte ser på dig.
Jag känner hur varje fibrer i hela din kropp spänns när jag kommer närmre.
Jag ser längtan.
Jag ser undran.
Jag ser osäkerheten.
Jag ser tvivel.
Jag ser även hopp..







Monica ~ Angel of Mine





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0