Vin, brie och kex

Nu sitter jag hemma i kylan och dricker vin (Down Under från Australien) och äter ett chokladflarn. Ska strax kolla på Surviving Christmas på tv:n. Då blir det även brieost och kex kanske till och med lite tea men jag ska försöka hålla mig ifrån tea ett tag nu för jag känner mig konstig i magen nu efter jag har druckit tea. Vet inte vad det är men det kan vara teaförgiftning eller någe sånt. Koffeinöverflöd...

Jag har nu ringt och bokat läkar tid och den 13 januari 2009 ska jag dit och fixa mitt läkarintyg så jag kan åka iväg till SCOTLAND. Jag är lite nervös tror jag, ska renskriva lite och skriva ut från datorn också.  Men om det blir bra så kommer jag iväg  februari. Jäj!!! Nu är jag på rätt spår igen har haft en liten liten downhill period men är på väg upp från den nu. För från och med nästa år ska jag bara ta hand om mig själv. Inte vara alla andra till lags utan nu ska jag vara mig själv till lags. Och hoppas på att detta nya år kommer att bringa, kärlek - ekonomi - bostad och livsglädje. 

Igår hade jag svårt att sova. Fick brev från en vän och bestämde mig för att svara på det men nu ska jag skriva om det för det blev inge bra. Men efter brevskrivandet så kunde jag inte sova fast jag var så jäkla trött så jag läste de sista 30 sidorna i min engelskabok. Det blev bara 4 timmars sömn i natt och så var det upp och jobba klockan 7 - 10. Ingen frukost innan jag åkte men när klockan är 10 är jag jätte hungrig så då blev det hem och äta frukost sen vidare till Hälsosmedjan och fixa och dona innan jag skulle göra en helkroppsmassage. Jag skulle byta behandling med en som jobbar där men hon var så virrig det stackars lilla livet så hon putta in mig i solariet för jag har sån huvudvärk och det var ansiktshuvudvärk (alltså huvudvärken kommer från spända ansiktsmuskler). Så in i solariet - höll på att somna sen in på ICA på vägn hem och köpte brieost och kex för mina sista slantar, men det är värt det. 

Var på soc igår och jag hoppas jag får några kronor där ifrån iaf så att jag kan betala min mamma och min kompis. Men jag vet iaf att jag kommer att få pengar i mitten av januari från mitt städjobb.  700:- kommer iaf att gå till läkarundersökningen (inte billigt)..

Jag är glad för någon dag ska jag vara med en kompis och vi ska dricka vin och se på film och det ser jag fram emot. Det är en kompis som inte kommer att ignorera mig för personen i fråga känner mig väldigt väl. Glad är jag i alla fall.. Känns skönt att man faktiskt är omtyckt av några som kan visa och berätta vad/hur dom känner...

Nää nu börjar fimen.

Puss å kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0