Förkylning

Hur kommer det sig att man är förkyld så pass länge som man är? Nu har jag varit sjuk i snart en vecka och det börjar bli lite jobbigt nu faktiskt.. *suck* Har bara varit i skolan en dag denna vekca och den var ju obligatorisk.. blä..


I går kväll kollade jag och några till på Under Toscanas Sol och den var ju helt himla underbar! För jag och en till har varit i Florence vid exakt den kyrkan som dom visar i början av filmen och det är så ååååå.. Vill bara åka tillbaka och spendera mera tid i Toscana och i den lille staden Greve!. har aldrig varit med om en mysigare stad än Greve.. Och jag kan ju inte ens italienska men vi klarade oss väldigt bra för vi hade en spanjor med oss plus att hans tjej är jätte bra på spanska och italienska och spanska är ganska lika så dom fick prata för oss.. Lite synd om dom men det var skönt..
Sen hamnade jag och min kompis i en bra diskussion om vad man skulle kunna göra om man åkte tillbaka till Toscana (Florence).. det är Plan B här i livet.. Att åka och bosätta sig i Toscana vid havet och vid bergen.. =) 
Till er som inte har varit där, ÅK DIT!! Det behöver inte kosta mycket, om man flyger med RYANAIR så kommer man väldigt billigt undan och man kan boka ett hotell lite på sidan om och på så sätt komma undan ganska mycker där med. Vi åkte dit i november och det var fortfarande lite soligt och relativt varmt, visst så regnade det lite men det var inte mycket..  Dessutom om man vill undvika turister så är november en väldigt bra månad att åka dit i, men man kan tyvärr inte få se de gröna vinodlingarna men man kan se de när det är off season men det är lika vackert det! och drick Limoncello! (citronlikör)

Sov hos min klasskompis i natt, det var mysigt fast jag hade svårt att sova. Hon sova ganska dåligt hon med. Hon gick upp till skolan sen men det gjorde inte jag så jag sov lite till och då drömde jag faktiskt att jag badade i någons pool fast man inte fick det samt att jag hånglade med en kille jag aldrig hade träffat förr men han var bra på det han gjorde och han gillade mig, dessutom var han rätt söt. Det var en bra dröm enda tills klockan ringde och då blev jag inte glad för jag vill drömma mera för det var inte slut än, vi skulle ju komma till det bästa juh! Suck, väckarklockor är bra jobbiga ibland! 

Sen nu har jag bara ätit lunch och pratat lite med en kompis och så sitter jag här framför datorn och försöker komma på vad jag ska skriva i mitt fördjupningsarbete.. Har ingen som helst aning om vad jag kan skriva om.. Kan å kan, vad jag vill skriva om.. 

aajaa.. Ser i alla fall fram emot ikväll när man kan få se på film och ta det lugnt.. har i alla fall inte dåligt samvete över att jag inte har varit i skolan.. Tycker inte att jag har missat så pass mycket..

Puss å kram  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0