Praktik!

jaha ja nu är det dax för LIA (Lärande I Arbete) och då är jag så fiffig så att jag ska flytta hem till mamma och pappa igen.. Det ska både bli jobbigt men ändå ganska kul. Jag ska laga mera mat och göra lite vad jag vill som man inte kan göra här..
Men ändå känns det konstigt att flytta hem för då får man inte riktigt samma frihet som man har haft här i 2 år. Suck, men min yngsta brorsa tycker det ska bli super kul att jag kommer hem ingen.. =)



I måndags var jag på en föreläsning som hölls av teckentolkarna från Södertörns folkhögskola, det handlade om sex och preventivmedel. Det var inte direkt något nytt men det var intressant att titta på dom som tolkade, för det var en lärare med som är döv. 
Sen så är dom under utbildning, tokarna asså. Så var vi på en föreläsning igår som handlade om teckenspråk och då var det den döva läraren som teckna och så var det en av tolkarna som berätta vad hon sa. Det var intressant.. 1981 blev teckenspråket mer synligt.
Men det fanns skolor för döva lite tidigare. Det är häftigt att man kan lära sig det eftersom tecknena kommer och går men vissa består. Skulle kunna tänka mig att lära mig teckenspråk, men den utbildningen är på 4 år och just nu vill jag inte gå 4 år till. Men någon gång i framtiden skulle jag vilja gå den..



I måndags var jag och Polly på Årummet i Norrtälje och fick varsina behandlingar. Jag fick massaehealing och visst det var nödvändigt men fy tusan vad ont det gjorde.. Nästa gång ska jag bara ta en healing som Polly. Men jag trivs så himla bra där, det är en så lugn och skön miljö.
Och Bosse som jobbar där är så rogivande och lugn så man bara glömmer allt annat när man är där.  Han har en meditationsresa till Toscana den 31 maj - 7 juni. vill så gärna åka men den kostar ca 10.000:- och just nu har jag inte det.. Men jag ska åka nästa år och då har jag det! Ska åka ner till Toscana snart ändå hoppas jag.. Så vackert där!



Idag ska jag ha mentorssamtal och det ska bli skönt med lite injer att gå efter. Sen efter lunch ska vi åka till Skebo och göra något ute och inne  och i vatten.. Det ska bli intressant och lärarna har inte sagt så specielt mycket om det heller för det ska bli en överraskning.
Så blir det middag på kvällen, finkläder ska på då.. :D Nu ska jag upp och raka benen. hehe.. eller efter samtalet... Packa lite och greja en del..  

Puss å kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0