Förkylning.. :(

Lördag...

hm.. ja nu har det gått två veckor sen jag lämnade Väddö och det känns ytterst konstigt att inte vara där och fjanta runt med alla mina vänner och eller mina så kallade vänner.


Varför jag säger så kallade vänner är för att jag drömde att jag blev biten i foten av en liten jävla orm med huggtänder som böjde sig inåt och hakade sig fast. Gick inte att få bort och om man drömmer att man blir biten av en orm så är det någon som förtalar en. Och det tycker jag inte om, dels för att jag inte om skitsnack men mestadels för jag vet inte vem det är som pratar skit. Men men livet tar ju inte slut där tack och lov!


Jag vet inte vad jag ska göra i höst, det är fördelen när man går i skolan att man vet vad man ska göra på hösten utan att få panik och ranta runt och få tuppjukk på allt och alla.


Nu har jag städat mitt rum och det var juh behövligt kan jag då säga. Haha, möblerade om lite också men inte mycket. Skulle verkligen vilja och behöva flytta, men det är inte det lättaste. Måste vänta lite på vad dom säger på CityMail. Jag hoppas jag får det jobbet, håller verkligen tummarna att jag får det. Det skulle verkligen hjälpa mig. Jag har kommit på tack vare min kille att jag ska öppna något annat innan jag startar upp min dröm. Jag ska först bara komma på vart jag vill ha det någon stans och så måste jag skaffa mig lite mera kunskaper i saker och ting som jag vill ha med. Samt förbättra mina ekonomikunskaper jag lärt mig från skolan.

Dom är juh kanske inte dom bästa men men man kan alltid lära sig. Ska skaffa mig en ekonom eller vad det nu än kallas som har koll på den ekonomiska biten. Måste skriva ner allt på papper och få det ordentligt och i ordning, haha jag vet till och med vad det ska heta. Om jag inte går ihop med någon vilket jag inte tror men man vet aldrig. Man ska aldrig säga aldrig. Jag är en drömmare och jag kommer förbli en drömmare och lik förbannat så är jag en optimist som inte kan stava (hahahahahaha).


Min farmor och min farbror och hans söta fru var här hos oss idag. Dom stannade inte så länge men det var mysigt att dom var här. Tyvärr så var juh inte vädret det bästa direkt, det regnade nästan hela tiden. Men alla trivdes ändå. Det enda som var synd var att hans fru inte pratade så mycket, för hon kan inte svenska eller engelska.

Men hon försökte och det är bra. :-) Gillade henne för hon tyckte om att kramas, haha. Jag är jätte mätt fortfarande, har ätit ganska så mycket idag och det är inte så konstigt. Vi fick ju mammas lasange!! Så var det rabarberpaj med vaniljsås, vaniljbullar och citronfromage med blåbär. Åt dock ingen fromage för det är ju typ bra vispgrädde och det kan jag inte äta. Inte mycket har man gjort idag inte. Det är förvisso skönt men jag fick inte sova i morse. Gick upp strax före 10 och strax efter 10 åkte jag fram till Konsum och köpte Kan Jang för den var slut och det behöver jag till min hals. Jag är förkyld och är lite skum i halsen men jag är i total förnekelse och vill inte infinna mig i att jag egentligen är sjuk men jag kommer vara friskt på onsdag eller senast torsdag. Har Viktiga saker för mig nästa helg och då kan jag inte vara sjuk. SÅ DET SÅ!!!!



 

Så har jag bestämt mig för att min nästa utomlandsresa ska gå till Scotland på en Whiskeyprovartur, haha. Inte för att jag tycker om Whiskey men det finns juh andra som gör det (haha). Men det skulle verkligen vara kul att göra den resan och få uppleva Whiskeyns historia, uppleva landskapet och varandras sällskap. Sen om det blir husvagn/husbil eller tält eventuellt hotell visar sig. det tar jag den dagen det gäller. Vilket jag hoppas på ganska snart, i vär kanske.. hmmm... Om inte vi åker tillsammans så ska jag i alla fall åka till Scotland och åka på en Whiskeyprovartur och uppleva landskapet och bara njuta av mig själv. Som sagt jag måste släppa taget och låta allt komma som det kommer.

Jag tänker, planerar och oroar mig alldeles för mycket och alldeles i onödan. Allt ordnar sig och allt kommer bli bra. Men grejen är att jag kan inte fokusera på mig själv utan jag gör så mycket åt alla andra, men inte åt mig själv. Visst jag kan tycka synd om mig själv men mer än så går det inte. Det är egentligen patetiskt, men så är livet. Fast just nu är jag verkligen jätte lycklig, men jag håller på att lära mig själv att inte ta ut saker och ting i förskott. Det går väl inte så jätte bra men det finns en liten slingrig stig som jag har svårt att hålla balansen på.


Två av mina kusiner har varit här i veckan och det har verkligen varit jätte kul. Tycker om dom. Har fått prata av mig lite och hon den ena har även fått prata av sig. Hon den fuskisen ska till Thailand och Borneo i 2½ månad. Jag vill oxå!!!!




Söndag..

Har sovit mycket och gott. Drömde underliga drömmar om att jag städade på de mest underligaste ställen. Sandy var med där men hon låg och sov. Skumt.. Så var jag med i en slags aerobicgrupp som höll på med avslappning och stretchning. det var en skön atmosfär och alla i gruppen var jätte snälla. Speciellt en kille, han var verkligen snäll och trevlig. Vi pratade jätte mycket och jag fick så dåligt samvete att jag var tvungen att göra något annat. Jag drömde även att jag kom försent till mitt jobb och då vaknade jag.


Igår var jag ganska så jätte trött. Och nu är jag alldeles mosig i skallen så jag vet inte längre vad jag ska skriva. Kollade än en gång på Enchanted i går kväll. Det är bara för jag gillar Patrick Dempsey, hihi.. Han är bra tycker jag.

Nä skärpning nu ska jag kolla på tv och försöka komma på hur jag ska göra i framtiden. Ska kolla mailen se och sedan ska jag hjälpa min bror med en jobbansökan och så ska jag leta efter mera jobb och fixa till min enga ansökan.




Att leta är inte alltid den bästa

Att leta är inte alltid det enda

Att leta är inte alltid vad man ska göra

Att leta kan förstöra allt


Att finna

Att finna det man inte visste fanns

Att finna är att lyckas

Att finna är att bli överträffad


Att finna sig på berget

Att känna vinden genom kroppen

Att bli smekt av känslan

Att bli lugn av havet

Att bli ett med naturen

Att känna tillfredställelse

Att finna sig själv

Att låte själen flyga

Att finna ro och harmoni


Låt dig själv få vara

Låt livet få flyga bort från dig en stund

Låt tankarna få sväva fritt

Låt livet ha sin gång....




Spike ~ Rest In Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0