Jobbig soldag blev jobbletande


Nu har jag verkligen ansträngt mig men dock inte till max. Jag har börjat söka jobb till i höst och så har jag förstås sökt kring Norrtälje, Hallsta och Östhammar. På grund av många olika anledningar. Men den viktigaste och uppenbaraste är ju att jag ska få vara nära den jag älskar och alla mina vänner! Hade i vilket fall som helst sökt mig dit och jag kommer inte sluta förens jag har hamnat där heller.. Skam den som ger sig!!!


Dagen i dag började med att jag konstigt nog vaknade före väckarklockan och den skulle ringa 06:00 för jag skulle upp och jobba idag. Drömde de jag har drömt de senaste nätterna, ingeting nytt alltså.. Somnade om lite innán väckarklockan ringde och då hade jag absolut ingen lust att gå upp. Det var ju kallt. Jag sover ju med två täcken och en filt på mig och så har jag fönstret öppet och det är ju inte varmt på natten direkt. Fast jag vill ju ha sällskap, men min säng är bara 80 bred så det blir lite svårt. Dessutom är vi en bit ifrån varandra. *Suck*

Gick upp och klädde på mig mina städ kläder och sen in på toa - frukost - borsta tänderna - köra iväg och sen träffa Malin. Vi åkte tillsammans till alla de ställen vi skulle till idag och det var inte en utan de var 4 ställen vi skulle städa men då åkte vi runt för vi skulle hämta lite sakar vi behövde ha med oss. Det första stället gick bra, inte alls drygt. Det andra stället var krävande och den tredje var bus enkel men en sista var jobbig. Inte för att det var jobbigt så men det var "sent" och jag var trött så då var det lite drygt, men jag klagade inte.. HA!

Sen så lyste solen konstant, utan några som helst moln på himlen och det var såå mysigt MEN det är klart att då ska man jobba och hålla sig inne och städa.. Inte för att jag har något emot det så men jag hade velat sola när jag kom hem men nää inte fick jag de heller. Nä vi hade städat klart för dagen så var det molningt på himlen och det var inte alls lika varmt längre. Så då sa jag till Malin att jag skulle hem och leta jobb och då var det som om himlen var med mig på den iden eftersom solen försvann och jag satte mig framför datorn och letade. Men jag duschade först..

Jag har inte sökt några jobb än men jag har skickat över dom som var intressanta till mailen så jag ska kolla på dom sen och så ska jag skriva CV och sånt till alla dessa platser..
Jag och Malin har käkar China mat idag.. Jösses va gott det var! Oh starkt, men mumsigt gott.. Det var länge sen jag åt på China retuarangen i Ludvika. Det gör man alldeled för sellan men egentligen är väl de bra de med för guuuuu så mätt man blir.


Så när jag kom tillbaka till Smb så åkte jag och hälsade på Lena och pratade med henne nästan en timme. Vi ska ses nån gång nästa vecka. Hon har semester då. Och jag börjar jobba som vikarie då men jag jobbar ju inte långa kvällar och det är skönt. Förhoppningsvis så blir det inte så sent. Tycker inte om att aluta så sent på dagarna. Jag har börjat acceptera att börja jobba klockan 7 men jag vill inte jobba längre än 14:00. Men måste man så måste man och man tjänar pengar på det så.
 
Min kompis kommer på lördag en stund och det ska bli kul för det var ett tag sen jag träffade henne. Kommer inte ens ihåg när det var sist..  Skäms på mig, men jag har faktiskt haft en massa annat att tänka på så..

Klippte lillbrorsan igår kväll, det blev faktiskt hyfsat, han är typ nöjd.. Det ser inte illa ut men det syns att man har klippt hemma. Men va fan det växer ut.. Han är nöjd och det är de som räknas.. 

Nu är jag såå jäkla trött för jag sov bara  4 timmar inatt.. Kunde inte sova.. Låg typ och pilla mig i naveln och stirra i taket hur länge som helst. Gjorde en lista på min framtid så som jag tror och vill att den kommer att se ut. Den ser hoppfull ut tycker jag och jag hoppas verkligen att det blir så som jag har skrivit. Jag vill verkligen att det blir så!! (SNÄLLA!!!!!)  

Nää nu ska jag iväg och diska sen ska jag nästan gå och lägga mig. Är ledig i morgon och det ska bli skönt.. Jag känner mig lite lat nu faktiskt. Men har man inte sovit mycket så blir man lat. Får träna lite i morgon, göra något vettigt.. Men vad vet jag inte.. Har i alla fall frågar mamma om jag får låna bilen sen och jag hoppas verkligen att jag får det för det skulle verkligen betyda mycket för mig. Ska prata med både mamma och pappa när han kommer hem i helgen..

Saknar ALLA mina vänner! NI betyder så mycket för mig! Vet ej vad jag skulle göra utan er!

Puss och massa kramar



 Everlast ~ White Trash Beautiful

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0