Blandat


Nu har jag varit i Smedjebacken i två och en halv vecka och det har inte hänt något alls. Jag har varit på arbetsförmedlingen och på socialen, men inte blir det något från varken de ena eller andra. Men jag har sökt jobb och den ena fick jag ett nej ifrån, det andra står jag som vikarie på, sen ska jag ringa en kvinna på måndag och prata om jobb, hon var tydligen väldigt virrig av sig.. =) haha Sen har har ytterligare två andra job som jag väntar svar på, eller en egentligen för den ena har sagt att dom hör av sig när ansökningstiden är slut. Jag håller tummarna.. Det var i Norrtälje som det jobbet fanns. Så jag hoppas att man någonstans får jobb, i alla fall ett tag. Suck..



Jag har inte gjort mycket när jag har varit här, det enda som har varit något var juh när jag var på Falulasarett och skulle kolla knät. 35ml det var en del de.. hm.. Efter det har det inte varit något, har varit och handlat med mamma, kört bil och jag har faktiskt tagit en promenad, inte lång men det var mer än lagom för mitt knä. Skulle inte ha gått den rundan... hm =( Men jag kan i alla fall gå nu utan kryckor och det är skönt. Ska på återkoll snart men inte i Falun, som tur är..

Jag har ialla fall städat mitt rum och packat min resväska full med kläder som jag inte använder. Den blev full men det är inte så konstigt, jag är en klädoman!! :P haha Jag älskar kläder. Typ hela vinden är full med saker som är mina, visst de andra i familjen har en del dom också men jag har klart mest. Så när jag flyttar ut mina saker så kommer dom att få insolera vinden, hahahaha!!!!!!




Jag skulle vilja ha ett riktigt stort hus med altan och pool.. Fast just nu skulle nog en lägenhet vara bäst men sen, snart ska jag få precis som jag vill. Läste i mitt horoskop idag att det skulle fixa sig och det låter ju bra. Men sen får man ju ta allt med en nypa salt. Men i augusti skulle kärleken slå till med en äldre karl, eventuellt en som jag redan känner. Det låter spännande tycker jag! Nyfiken på om det verkligen stämmer elle om det bara är kajko.. hmm. Jag skulle verkligen behöva lite tur i kärlek nu, för det är vansinnigt tröttsamt att inte ha någon bredvid sig i sängen. :´(


Hade en väldigt underlig dröm för ett par nätter sen. Drömde om att jag bara hade trosor på mig och låg i en lådbil och den åkte ner längs "huvudgatan" i Smedjabacken och ner till hamnen som inte var en hamn utan en stor badstrand med sand och gräs och lite träd. Men där åkte jag i min lådbil ner, enda fram till gräsmattan. Där satt det en kille från min klass och drack vin i solskenet. Jag klädde på mig ett par gympabyxor och en bh sen gick jag ut och la mig på rygg i vattnet och flöt. Men grejen var att det var inte mina byxor. Jag fattar ingenting om den där drömmen, eller den som jag drömde inatt.

Jag var i Stockholm och skulle åka hem med Säfflebussen. Den gick klockan 18:00 från WTC (World Trade Center). Men så började jag spekulera om jag kunde åka hem till en kompis i Södertälje en stund innan jag skulle hem. Sen kom vi på att jag kunde ju inte komma hem till henne för jag hade bara en stämpelruta kvat på mitt häfte. Suck, men jag kunde komma hem på den om jag åkte lokaltrafik, men då blev det ett himmla krångel med biljetten och så vidare så vi sket idet. Sen helt plötsligt var jag i Smedjebacken fast det var i Stockholm och gick på lina mellan två träd bakom ett hus där min ex-kk bor. Men grejen var det att jag pratade med en tjej som bodde i porten bredvid. Har aldrig mött människan. Stackars henne för hennes pappa slog henne. Vi pratade om en LPskiva och lite gamla skrifter. Jag hade sånna där balett skor på mig och nästan ingenting mer. Sen var jag tvungen att gå för min buss skulle åka. Men jag missade den av någon anledning fasten WTC låg precis bakom huset jag var vid. Fick ta en annan lokal buss till Västerås. Sen var det slut, har ingen aning om hur eller om jag kom hem överhuvudtaget. Skumt. Undrar vad jag drömmer inatt.. Ska bli intressant.



Jag har skrivit en lista på böcker jag jag vill ha. För den som inte vet älskar jag böcker och speciellt fantasy. Mina favoriter är Legender från Drenai av David Gemell och Harry Potter. Är med i Fantayklubben, det är faktiskt en av mina största intressen - att läsa och förlora sig in i en annan värld. Legender från Drenai handlar om krig, kärlek, sorg och drömmar. Det är lätt att komma in i böckerna tycker jag. Det finns 11 stycken och jag har dom alla =) hihi Tyvärr har jag inga Harry Potter böcker men jag har läst alla för min ena bror har dom. (ska köpa dom när jag får tillfälle, dvs när jag har ett jobb där jag får in pengar.) Sen haha räknade jag ut på min lista hur mycket alla de böckerna skulle kosta och det kom upp i ca 4500:- ups.. men det är 57 stycken, så jag tycker inte att det var så farligt.. :D ska visa den listan för min mamma sen få se vad hon säger. haha Men sen vill jag ju ha "vanliga" böcker också, (lite allt möjligt.) Men jag är väldigt duktig på att samla på mig böcker utan att läsa dem. Men jag tar det pöompö.. Nån gång lär dom bli lästa. haha


Jösses jag vet inte vad jag ska säga, fick reda på av en kompis att en speciell person har pratat om mig med en polare till sig och nu vet även polarens tjej det.. Jösses, ryktet sprider sig snabbt här omkring. Men jag vet inte vad jag ska göra för jag har inte fått någon respons. Vet inte alls vad jag ska göra. Men jag hopps att det finns något där.......... hm........... Ska kolla med med min polare om hon har hört någe mer.. Är nervös fast jag är 30 mil i från.. Dummerjöns!!!! jösses, men men ibland är kärleken blind,.. Men är det verkigen kärlek? Jag vet inte, jag har inte haft chansen att utforska det, ÄN! En vacker dag ska jag ha reda på det, kosta vad det kosta vill!!!!!!!!! I DON*T CARE!!!! I NEED TO KNOW!!!! Vem vet det kanske är han som jag skulle träffa i augusti som jag skulle få ihop det med, för han är äldre, dock ej så mycket men ändå, dessutom så vet jag ju vem det är.. ???.. hmm... Intressant...  Hjälp!


Jag hoppas jag får tag på Åsa i morgon för jag behöver verkligen prata med henne, för utan henne kan jag inte gå Symbolkursen i juli. Jag vill verkligen gå den och jag har redan lovat folk att jag ska komma så jag måste gå!! Inte bara för deras skull utan även för min egna. Dessutom så har jag redan planerat min födelsedag! Jag ska fira den med bland annat Tobbe (om han inte är bortrest, men han skrev in det i kalenden) och sen den som behagar att dyka upp. Ska iaf dricka Asti Shinzano (??? stavning???) champagne iaf..
Visserligen fyller jag inte mycket, bara 22 men ändå. Ska inte sitta i Socitetsparken och dricka för då kommer farbror blå och hytter med fingret och tar en i örat och kastar spriten.. haha Så det får bli någon annan stans.. Vill i alla fall ut och dansa!! Kanske äta på Ett Glas och njuta av solskenet, sällskapet och Cosmopolitan! ;-) haha.. Men dansen får nog bli på fredagen eftersom jag fyller år på onsdagen.. Haha kanske lite räkor och champange med Polly hahaha, fy tusan vilken sörjmat vi käka... hahaha.. Kommer nog aldrig glömma den... :P Hade i alla fall tänkt stanna ett tag, om jag inte har ett jobb som kräver att jag är tillbaka på måndag morgon. Eller så åker jag tidigare kan ju åka redan lördagen innan, om jag har tur.. Usch fy, det är ju snart. Måste skaffa pengar så jag kan klara mig!




Fan vad jag egentligen hatar pengar, det förstör en hel del här livet. Tycker det verkar bättre på Birka tiden, när man bytte med varandra. Jag kan ge lite massage så kan jag få komma, äta och bo gratis. Men näää så är det inte.. Allting är styrt av pengar och giriga gubbar med massa pengar som inte alls har någon aning om hur det är att leva i den verkliga världen! Suck, blir trött bara av att tänka på det. SUCK!! Sänk priser på bensinen, maten och dra ner skatten! Mer pengar åt folket!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Nää nu ska jag kolla på film och vänta på om min bror ringer mig och frågar om jag kan komma och hämta honom. Men de kan ju hända att han sover borta eller om han får skjuss hem. På toa måste jag också för jag har druckit tea och nu har jag hållt mig länge, länge..


Puss och god natt




Dimmans skugga,

avslöjer dig,

Den vet vem du är,

den känner dig.

Dimmans skugga,

varierar i storlek,

Den känner dig,

Låt den komma.

Dimmans skugga,

låt hjärtat vara med,

Du vet att du kan,

låt hjärtat vara med.
Dimmans skugga,

tårarna rinner,

Den känner dig,

låt tårarna vara.

Dimmans skugga,

giv dig till känna,

Dimmans skugga,

giv dig till känna.




Du står ensam i ett rum,

det är bara du i rummet,

inga möbler,

inga fönster,

inga dörrar,

inga lampor,

bara du.

Det är mörkt,

du känner dig vilsen,

dina tankar virvlar runt,

varför jag? varför mig? hur? varför?

Du får inget svar,

för du är ensam.

Du känner kylan krypa in,

du kryper ihop i en hög för att hålla värmen,

du känner tårarna rinna ner för dina kinder.

Du känner dig utslagen,

du skriker,

inget svar,

ingen reaktion.

Du lägger dig mitt på golvet som en fri duva,

ut med armarna,

med huvuder rakt och ögonen stirrandes uppåt,

ingenting,

du andas tungt,

du känner paniken i kroppen,

du ger upp.

När du gav upp tändes ett ljus,

när du försökte för hårt gick det inte,

nu när du gav upp de är då du kan börja leva igen.

Försök inte för hårt,

lev fri,

som en duva.




Celine Dion ~ My Heart Will Go On


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0