Fest

Igår var det full rulle hemma, mamma höll på att laga mat och fixa och dona. Yngsta brorsan tog studenten i torsdags och tyvärr så missade jag den för jag kunde inte gå.

Och det var ingen idé att skutta runt på kryckor som jag inte behärskade så tyvärr var jag hemma. Sen träffade jag inte honom på hela dan för han var kvar och festade med sina kompisar i Borlänge.

Mamma har lagat mat, städat och pysslat jag fattar inte hur hon orkar med allt det plus det att vi satt på akuten i onsdags och kom hem mitt i natten.. Fast jag har fakriskt skalat räkor och potatis. (inge kul på ett ben)

Igår så var det varmt och de kom lite folk, dock inte så mycket som jag trodde. Maten var jätte god och drickat var gott. Kärringöbaleksetårtan var allra godast, men det är inte så konstigt. Så var det kakor till kaffet, goda kakor.. :D

Det var inte mycker som hände egentligen igår, fick lite nackmassage av min kusin innan hon skulle åka hem. Har lärt mig att gå med en krycka samt utan krycka. Hela vänster knät känns blockerad men det går att gå/skutta.

Jag ska på möte i morgon på arbetsförmedlingen klockan 14:00 och sen ska jag på möte med en ekonomihandläggare  via socialkontoret på onsdag klockan 11:00. Det ska bli intressant att se hur detta kommer att gå.
Dessutom ska jag ringa till kyrkan och kolla om jag får någe jobb eller inte. Sen ska jag ringa till Hälsosmedjan också och prata med dom.

Måste verkligen få in lite pengar nu eftersom jag ska på kurs lalalalalaaaa!! Jag ser verkligen fram emot den kursen samt så ser jag jätte fram emot Qi Gong steg 2 också. Och då behöver jag också pengar.. 

1200:- för den första kursen, men då ingår mat och boende. Den andra kursen kostar 700:-
Som tur är så är det långt emellan dessa kurser, juli och september.
Men om jag kommer igång med att massera så är det inga problem,  jag är dessutom optimist.. :P



Mamma mamma dagen idag är din! tralalallaaaa...

Nää nu ska jag läsa lite bok eller se lite på tv..
Åh! Det är ju Grey's Anatomy idag.. Det måste jag se för jag missade det i onsdags för det där förbannade akutbesöket.. hmm.. Men jösses vad vi skrattade när vi var på akuten.. hahaha

Fast jag har ju som vanligt fastnat för en person som är upptagen, men jag är inte kär men jag gillar honom verkligen och förhoppningsvis tycker han om mig med.. De blir som det blir med det. suck suck.. Så kan de gå när inte haspen är på... hahaha..

Hade inte så mycket att skriva om idag.. Kommer väl en annan dag..

Saknar alla mina klasskamrater, vissa mer än andra..

Puss och kram på er alla!!!!!!!!!!!!!!



~ Cornelis Veeswijk - Somliga går i trasiga skor ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0