Hälsopedagogen Ida


Jösses det låter seriöst! Men va tusan någon gång ska man väl vara det också,. Och vadå?! Jag är faktiskt färdig utbildad Hälsopedagog nu, men många kunskaper och ännu fler drömmar.. =) hihi

Den sista veckan i skolan gick såå jäkla fort, jag vet inte riktigt vart den tog vägen. Men jag hade kul fast jag total blockade allting.. Jag har fortfarande inte släppt blockningen, men det gör inte så mycket. Den släpper när den släpper. 

Avslutningsdagen var lugn. Inte direkt någon panik. Vi samlades vid sjöfartsmuseet både 1&2 och livsstilare samt våra lärare. Solen lyste och det var behagligt, inte alls för varmt. Lärarna pratade, vi fikade så fick vi hejdå presenter och så var det dags att äta lunch.  Det var en god lunch med glass till efterrätt..

Efter lunchen var det dags för rektorns tal och lite musik.

Jag känner att jag  kan inte skriva så mycket om själva avslutningen för det var total blockning för mig då. Men de kommer nog mer med tiden.

Sen på eftermiddagen och kvällen satt vi, ganska många, från skolan + respektive, i socitetsparken och hade det trevligt. Drack och pratade och bara var. Kollade på Capoiera med Polly. Skulle vara roligt att lära sig det men det är svårt. Skulle vilja ha privat lektioner i det. Men det får vänta lite.

Sen under kvällen kom polisen till oss och sa :- jag ser att ni har alkoholhaltiga drycker här och det får man inte ha. Då blev jag skraj, inte mycket men dock. Plockade fram min lokaflaska och drack ur den.  Jag har en väldig respekt för poliser.  Hihi, fast jag känner en som är jätte trevlig och rolig. =) 
Kvällen slutade med att jag och en tjej i ettan gick på stan innan vi tog sista bussen hem. Det var såå skönt att duscha av sig och lägga sig i sin egna säng efter en sådan dag. 
 

Lördagen var inte så aktiv direkt. Satt och kollade på tv, var i datasalen och käkade mat och myste med Polly.. Vi pillade varandra i håret, käkade världens blandning till middag och kollade på "Helgonet" på TV4. Suck..



Söndagen var lite mer hektisk. Fredrik ringde på morgonen och sa att nu är jag här och då var det bara att klä på sig och gå ner. Satt i tv-rummet och pratade och kollade på tv. Sen blev det världens fart, upp och städa rummet för jag skulle få åka med enda till City Terminalen. Vilket jag är djupt tacksam över att jag fick åka bil till. Släppte av Polly på vägen och fortsatte sedan i full fart. =) Det var trevligt, pratade och skrattade. En trevlig kille. Så bokade jag biljett till Smedjebacken efter det så låste jag in mina väskor och sen ringde jag till Kajsa. Så kom hon på stört! Vi vandrade runt på stadens kvarter.
Ner i Gallerian och käkade some sushi och efter det då blev det en liten yoghurtglass med strössel i stora lass. Vandrade sendan ner till vattnet, satt i slänten och solade ett tag. Sen var det dags att röra på benen. Tog en tripp genom Gamla Stan, och förbi Den Gyllende Freden där polaren Per satt och drack.. (Cornelis Vreeswijk) Italienskglass fanns det i stora lass i en liten korsbutik. Solen lyste varmt och skönt. Sen landade vi på rumpan i skuggan, satt och prata om olika raggator och livet i allmänt. Sen var det dags att gå till bussen. Det känndes skönt att ha varit med henne hela eftermiddagen och strosat runt i Stockholm i vårat tempo. Lugnt och antistressfullt. =)

Att sitta på Säfflebussen brukar ta tid, men jag tror jag sov en timme så det gick fort. Mamma kom och hämtade mig och så åkte vi hem. Jag var inte alls glad över att vara tillbaka, ingenting var rätt- bara fel och obekvämt.
Jag fick en pendel av mamma i present. Då blev jag glad för jag hade velat haft en sån ett tag. Så tackade hon för presenten hon hade fått.. Presentkort på 500:- =)
Duschen, byta lakan och sen var det  tack och godnatt!!



Måndagen - första dagen på sommarlovet,, då var jag inne på Arbetsförmedlingen, Socialen och nere på Kyrkan. Det gick inte så som jag hade velat men det gick inte alls så dåligt. Pratade med Sara på telefonen. Sen gick jag hem till mormor som inte var hemma, för hon var i Ludvika med mamma.
Gjorde inte så mycket mera under måndagen..



Tisdagen   började segt. Sen på eftermiddagen så åkte jag hem till Sara och var med henne fram till kvällningen. Den dagen var bara seg. Kollade på Desperate Housewives också samt de två sista avsnitten av Ice Roads Truckers.



Onsdag - ha vilket jävla skämt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vaknade tidigt på morgonen via att jag hade såå jävla ont när jag vände på mig. Hade ingen aning om varför. När jag sen skulle gå upp och ringa så höäll jag inte på att komma ur sängen för det gjorde så förhelviskt ont i vänstra knät. Det var alldeles svullet. Gick in och klagade inför mamma. La mig i soffan och kollade på tv. När klockan var fem i tolv så sa mamma åt mig att ringa till läkaren och det gjorde jag. Fick en tid klockan ett på Vårdcentralen. I 2 timmar var jag där innan dom beslutade att jag skulle åka till Falun. Så vi åkte hem ringde Eva och sen var det raka vägen till Falulasarett. Kom dit kvart i fem och kom där ifrån kvart i tolv. Dom tog blodprov, urinprov och sen tog dom ut vätska ur knät på mig. Det var klart och såg tydligen bra ut. Skumt, men men.. Jag fattar inte hur jag kunde fått så.. Läkarna var lika undrande som jag... Suck asså!!!!!! Fy fan..

Inte roligt! Ont gör det och när hon tryckte för att få ut mera vätska kom hon åt vissa punkter som gjorde så ont, fast jag hade fått lokalbedövning. (som faktiskt gjorde ännu ondare än själva tömningen.) Men dom var snälla och trevliga. Tog dock VÄÄÄÄLDIGT lång tid mellan varven, dels för att dom var underbemannade och att provresultaten tog tid på sig.. Men men vi kom hem igen sen sent, för vi åkte via McDonalds på vägen hem. Fick i oss något i magen iaf..



Torsdag! Idag tar brorsan Studenten!!! Men jag kunde inte följa med och se på för jag kan fortfarande inte stå eller gå på mitt ben. Går på kryckor och läkaren sa att det kan ta mellan 3-12 månader innan det är som vanligt igen. Så nu har jag setat framför datorn, tv:n och så har jag faktiskt diskat. Det var jobbigt för jag är jätte trött i högerbenet eftersom det får ta all tyngd. Ville verkligen följa med och se när brorsan skutta ut och tjoa.. Men men. Jag får krama om honom i natt när han kommer hem från festerna.. =)
Nu är jag jätte hungrig. Ska käka något sen ska jag kolla på film.
SUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Van Morrisson ~ Brown Eyed Girl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0