Lördags kväll


Tjo.. nu sitter jag och kollar på Crocodile Dundee II och den är lika bra som vanligt =) Mick J. Dundee är så tokigt okunnig när det gäller en annan cilvilisation än den som finns i Walkabout creek in Australia. Det är dock synd att dom inte visar del 3 också. Fast den är visserligen inte lika bra som ettan och tvåan, men tillräckligt bra ändå.




Jag har börjat packa och plockat in grejer på mitt rum som jag ska ha med mig en jag vet ialla fall inte vad jag ska ha med mig. Har packat ner handdukar och badkläder samt en filt och rena lakan. Underkläder har jag också packat ner. Det är egentligen bara kläderna som är svårt att bestämma sig vilka man ska ha med sig. Festkläder/partykläder, arbetskläder och vanliga andra kläder. Jösses vilka omöjliga beslut man måste bestämma sig för.



Jag känner hur det snurrar i skallen,

det blir dimmigt i ögonen,

kroppen känner sig svag och efter,

jag känner mig slö och okoncentrerad,

väldigt omotiverad till allt,

jag är trött och vill bara sova,

men jag kan inte,

jag är alldeles för spänd för avslappning,

jag har dåligt samvete,

jag har inte tagit hand om mig själv som jag sa att jag skulle,

det är för mycket som snurrar i huvudet på mig nu,

tankar och idéer,

känslor och hopp,

funderingar och eventuella beslut,

är det någon som förstår mig?

kan man verkligen gå och fundera så,

så som jag gör?

Jag har inte kunnat sova,

sömnen kommer inte så fort som jag vill,

det enda jag kan säga är SUCK...

men jag tror att det kommer att ordna sig efter min lilla visit,

Jag har blitt en opitmist,

men det är svårt när man käner kyla,

ibland blir man nerdragen i de dunklas korridor,

men de är då man får hjälp från ovan och tar mod till sig och gör något man inte brukar göra,

de hjälper!

de kommer att förfriska både kropp och själ!




De blev ett litet avbrott.. Jag åkte iväg och hämtade min bror i Ludvika för han hade varit ute och partat med ett gäng polare. Åkte förbi Mcdonalds på vägen hem för han hade

inte ätit. Och inte en enda polis såg jag heller!? jag försår inte det för det borde ha varit jätte mycker poliser och ordningsvakter ute. Det är visserligen Peace and Love i Borlänge och Ludvikafesten i Ludvika men det borde ändå ha varit mera poliser ute. Jävla puckon!! Jag är så less på fulla tonåringar som STÅR mitt i vägen, varför i hela friden står man mitt på gatan för? Skitungar! hmm..


Men men brorsan är hemma och allt är lugnt, andra brorsan har landat säkert och så i Turkiet med sin polare. Hoppas verkligen att dom får det bra och at han verkligen har kul! Jag är lite avis för jag vill också åka utomlands, me va fan jag har ju ganska nyss kommit hem från Mallorca. Som jag måste tillbaka till. Men de kommer nog att dröja ett tag för jag har inte dom pengarna. Om jag vann på lotto eller någe sånt så kan jag åka utan problem. Lillbrorsan vill också åka bort så på semester.




Men om jag vann pengar nu på lotto eller någe sånt så skulle jag ta med mig en viss person till Scotland och bila runt ett par veckor. Det skulle vara så kul och skönt. För jag har nästan alltid velat åka till Scotland och jag kommer inte ge mig förens jag kommer dit. Vem vet jag/vi kanske köper ett hus eller någe sånt där bara sådär som i filmen "Under Toscanas Sol". En av dom bästa filmerna som finns. Den har verkligen betytt mycket för mig och min cocosnöt.



Jag undrar vad alla andra gör just nu? Skulle vara kul att ha mera kontakt med flera, men det har inte gått så lång tid än. Men jag hoppas verkligen att jag kommer att ha kontakt med en heldel av mina klasskompisar. Några kommer man alltid ha kontakt med, kanske inte 15 timmar om dagen men nu är det alldeles för lite! Men de kommer att bli ändring på det så fort jag har skaffat mig ett eget ställe att slå mig ner i.



Hur kommer det sig att man kommer på en massa saker på kvällen när man inte gör så mycket? Visserligen är det bra när man inte har så mycket att göra.



Jag tror jag fick mig lite ny energi när jag var iväg med bilen. Det var dimmigt ute och molnigt. Som tur var regnade det inte. Jag undrar vad det är för väder på tisdag? hmm.. Hoppas att det är mulet och lite halv kallt för det är så jobbigt att köra när det är alldeles förvarm och soligt.. Eller de behöver inte vara kallt men gärna mulet.

Jag skulle behöva ta hand om mina fötter, skulle vilja gå till en sån pedikyrist eller vad det nu heter och fixa fötterna - fast jag är väldigt kittlig under fötterna, så det skulle bli intressant att se hur det skulle gå. hmm? en present åt mig själv kanske?




Igår var jag så trött att jag orkade inte ens läsa klart mitt kapitel och då är jag trött. Annars så brukar jag faktiskt läsa ut mina kapitel om jag inte blir avbruten av något eller någon. Nu käner jag att jag är trött ed all rätt för klockan är just nu 01.00 och jag har inte sovit ut idag för jag och brorsan gick igenom bilen så att jag skulle lära mig den och så sa jag hej då till honom och hans polare innan dom åkte. Sen kunde jag inte lägga mig igen.. Det känndes lite onödigt.



Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på spellistan som finns i datorn, den är ganska bra, men jag böjar bli lite trött på den för jag har hört den så många gånger. Har ont i svanken, det är några kotor eller någe sånt som har låst sig tycker jag det känns som. DET ÄR OBEHAGLIGT!!! Inte ett dugg kul, det gör vansinnigt ont. Ska vrida på mig så dom lossnar.




Fast jag har ett annat problem och det är att jag ska ha med mig en favorit saga till min kurs och jag har ingen favoritsaga jag kan ta med mig eftersom jag inte har någon och om jag nu kommer på någon så vet jag inte vart den är. Men jag ska nog upp på vinden i morgon och kolla om jag hittar min sagobok av HC Andersen (tror jag han heter). Tror jag sätter på en film och slappar lite innan jag somnar. Ska ju skriva ner mina drömmar nu också så att jag ka annalusera något också på kursen. Jag är ganska så trött nu för jag kan inte stava längre.

hmm..


Puss och god natt



Drängarna ~ Jag är Kung Över Ängarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0