Mallorca. Del 2

Fortsättning...


Vi vandrade runt lite längs gatan som låg bakom vårat hotell. Det fanns ganska många samma likadana "stånd" som sålde turist sovunirer. Men det fanns även ett par matställen och affärer. Köpte vatten och gick tillbaka till hotellrummet. Drack vin och pratade.

Den 4 maj hände inte så mycket. Lite solning och lite handlande men det var inte så mycket mera som vi gjorde. Gick ut och käkade på en trevlig resturang.  Hade mysigt och pratade massa skit. :-)

Jag kan ju säga som så att vi faktiskt inte gjorde så mycket för det fanns inte så mycket at göra. Nu kanske jag skriver på ett tråkigt sätt men det var samma visa varje dag. Vi sola, vandra runt och gick till havet. Käkade på resturang nästan alla dagar utom en för då åt vi hemma i våran lägenhet. Jag kommer inte vilja äta varken sig hemlagat klibbris eller italiensk köttfärssås på burk igen på ett bra tag..  

Att resa med henne var både intressant och roligt. Och jag vill resa mera med henne!

På tisdagen så åkte vi till en ranch - Rancho Grande och red hästar. Vi blev upp plockacke utanför hotellet vid fyra tiden och fick åka minibuss med en stollig spanjor... :-) haha.. Men han var trevlig tycker jag. Sen när vi kom fram till ranchen blev vi fotograferade med en Cawboyhatt och så blev vi bjudna på Sangria. Kikade oss omkring innan det var dags att rida häst.. Det fanns tre olika grupper, 1) nybörjare (skritt), 2) de som ridit ett tag (skritt och trav), 3) avancerad ridning (skritt, trav och gallop). Jag var den enda i våran grupp som valde grupp 3.. Grattis sa hon som höll i det där, haha men jag vet inte varför hon sa grattis.. hmm...

Sen bar det iväg, vi var inte så många i den hela skaran. Men efter ett tag fick jag problem med mina stigbyglar för dom var för långa så jag och Kerr (skotte) fixade till dom. sedan bar det iväg bara jag och han. Det var roligt, men det var lite läskigt att gallopera för det har jag inte gjort på jätte länge, fast det var jätte länge sen jag red över huvudtaget. Men det gick bra, trillade inte av men jag fick ett blåmärke på sidan av knät. Pratade lite grann med honom. Men det var inte så lätt för han pratade inte så mycket. Men de lilla jag fick ur honom verkade juh bra..

Sen när vi kom tillbaka köpte vi kort på oss när vi hade Cawboyhattarna på oss. Sen var det dags att rida en mekanisk tjur. Jag var med men det gick inte så jätte bra men jag höll mig iaf ett tag, jag var iaf inte sämst.. :-) haha.. Efter det var det dags för BBQ. Jösses va gott det var.. Kycklingspätt, kött, bakpotatis, sallad och aioli. Samt Sangria, vin och apelsinläsk. det var gott och mysigt. Fick en liten bytta med glass till efterrätt. haha sen var det dags för Linedance innan vi skulle åka hem. Det gick inte så bra men hade det varit mera plats och funnits mera tid så inga problem.  

Färden hem var bra, det var bra musik på spelaren och han körde fort... (Oj då... men kontrolerat).. Jag tyckte det var kul iaf.. Men jag är juh lite udda dårå.. ;-)

Var ett par gånger på den lokala hotellbaren också. Personalen tycker jag var väldigt trevlig, hihi.. :-) Sista kvällen vi var där så hade dom ett uppträdesnummer på scenen inne i barområdet. Det var ett dans och sjung nummer från Grease. Personerna sjöng själva och de var jätte duktiga.  Så hade de lite extra nummer också. :-)

En dag kom det över en polare till min kära reskamrat och vi tre var ute och käkade och sedan var det dags för party.. Haha, eller nja vi satt och hade det mysigt och drack lite vin innan vi gick ner till baren och beställde Sangria för hela slanten.. haha.. ;-) Jag tycker den Sangrian var supergod, men jag tror det blev lite mycke där på slutet sen.. Men jag skulle då inte säga nej till en kanna idag, bara jag vet att den är som den var i baren.

Träffade öven på en norska som var så go o glá. Hon var där med sin son. Hon kunde prata hon, jösses.. Hele tida, utan dess like.. haha men hon va snäll och trevlig.. Skulle då vilja träffa henne idag öven en kaffe och bara prata shit.. :-)

Jag fick ganska bra kontakt med en del av personalen i baren och så, även nattvakten som vandrade omkring. Jag trivdes med personalen och vill åka dit igen och hälsa på.

Jag vet inte vad jag ska skriva mera.. hmm.. I så fall kommer det en annan gång..

Aja, nu ska jag gå och lägga mig.
Saknar bar personalen på Viva Blue- Mallorca. ...... suck ......

Ciao amigos!
Buenos noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0