jaja nu kommer den en novell att läsa :P haha *asg*

Nu har jag varit i Norrälje och haft det ganska soft i 1½ vecka. Men jag måste säga att det var ganska så skönt att få komma hem igen och det trodde jag aldrig att jag skulle varken sig tänka eller säga, men efter 1½ vecka flackande mellan pojkvännen och vännen så blir man ganska så trött. Slutade till och med att jag sov en natt i bilen för jag var så jävla trött.. Vilket jag aldrig skulle göra i vanliga fall men den kvällen var ett undantag. Onsdagen blev en ganska tidig morgon, gick upp strax före 6. Fixade och ordnade innan jag skulle åka. Blev dock 25 min senare än planerat.. Ganska så skönt väder, mulet med hot om regn precis som jag ville ha det.

Det är skönast att åka bil så pass många timmar då. Det var inga problem på resan dit, utom det att jag var jätte nojig om att oljelampan skulle börja lysa för den hade inte blivit kollad på ett tag. Men det var inga problem.Klocka 11 var jag hemma hos pojkvännen. Det tog 3½ timme att åka men det var tack vare att det nästan inte var några bilar ute på vägarna. Vi åkte senare på eftermiddagen till Uppsala han och jag och han shoppade loss lite grann, haha.. Jag köpte inte ett jota - konstigt nog, men men.. :P haha... Åkte sen vidare till Östhammar och käkade.. Senare på kvällen åkte jag hem till Polly och drack vin och prata skit. Det var också kul.




På torsdagen så kollade vi på rally och spelade rallyspel. Det var skoj, haha jag är inte så jäkla haj på det där med att köra rally :P haha det tar nog ett tag innan man lär sig det där. Jag krockade fasiken i nästan allt som fanns att krocka med.. Tur att det bara var ett spel, men hade det varit på riktigt så hade det gått bättre, men det hade INTE gått så speciellt fort om man säger så. :P *asg* haha.. Så kollade vi på film och bara myste. Det var skönt och mysigt, bara vi två i hela huset, visseligen var kissemisse och vovven hemma också, men inga flera människor.. Sov inte så mycket, men lite grann i alla fall.. Har svårt att sova borta har jag kommit på. (Sov inte så mycket hos Polly heller.)


På fredagen så skulle jag komma tidigare till skolan för att träffa lite folk, ta det lugnt och äta lunch med dom skulle gå Dong Gong kursen (Qi Gong steg 2). Men grejen var den att vi gick upp vid 10 ungefär och sen gjorde vi inte så mycket mera. Stod på trappen med solen lysandes på oss och där stod vi kramandes ända tills det blev panik brottom för mig. Och så klart så glömde jag mobilen på köksbordet och det ko jag på efter kanske 2 km så jag fick åka tillbaka och hämta den. Sen blev det nästan rally hela vägen till skolan men jag kom 12:59 till skolan och kursen började kl 13:00.. haha jösses, det kan jag säga var en mardrömsresa och jag kommer aldrig att göra om den. Men jag var så lycklig så det la sig ganska snart. Kramade om lite folk och min Qi Gong lärare. Han är en av de få lärarna man verkligen tycker om och han kan man krama utan problem. (tycker i alla fall jag).

Dong Gongen gick bra, pratade lite först om oss själva, vad vi hette (han kom ihåg några men inte alla, mig kom han dock ihåg *hihi*) sen pratade han lite. Så visade han hur hela steg 2 såg ut och det tog så lång tid tycker jag, men den var bara en halvtimme men det såg ut som om han höll på en timme. Sen fick vi pröva och schwimscwhom så var dagen slut och vi hade bara två rörelser kvar. Han tyckte vi var duktiga och läraktiga. haha men det var kul, dock lite hårt för mina knän men ju mer man tränar desto bättre kommer det att bli. Sen åkte jag, Polly, Panda och Emelie till Norrtälje, slängde av Emelie hemma och sen vidare hem till Polly. Bäddade och sen gick vi typ och la oss, pratade lite och så och jag fick benmassage, vilket var jätte skönt och på tiden. Det är lite svårt att massera benen på sig själv.


Jag satte min alarmklocka på vid 7 snåret och tur var ju det för det var ingen annan som satte klockan. Jag behöver inte mycket tid på mig på morgonen, gå på toa och klä på mig sen är jag klar men dom andra skulle sminka sig och fixa håret lite grann och det tar lite längre tid så. Men men iväg kom vi och så hämtade vi upp Emelie på vägen. Så till skolan och käka frukost, jag stod och pratade med Pajjan också. Det var länge sen egentligen som vi verkligen pratade och hörru du du det saknar jag! Sen var det dags för Dong Gongen. Höll på till halv fyra snåret ungefär. Vi fick ju mat och fika pauser också. Vi fick pilla varandra i öronen med en tändsticka också. För att kolla vart i kroppen man hade problem eller ont, det var jätte häftigt. Haha till det fick vi så klart ett papper med örat och vart alla delar på kroppen satt i örat. coolt! haha.. Sen åkte vi hem.

Ja mådde verkligen illa, super illa. Vet inte alls vad det var för något och Pandan skulle ut med sin pojkvän och hans föräldrar och Polly ville ut och festa. Jag visste inte alls vad jag ville. Ringde Tomas men han svara inte, sen ringde han upp. Pratade en stund med honom sen bestämde vi att jag skulle komma. Panda skulle gå och Polly visste fortfarande inte vad hon ville. Sen slutade det med att jag och hon satt och pratade ett tag. Sen åkte jag.

Vi kollade på film och myste. Jag var verkligen trött för trot eller ej så blir man faktiskt jätte trött av att köra Qi Gong. Det är väldigt känslomässigt faktiskt.




Söndagen gjorde vi inte så mycker på. Tog det allmänt lugnt och bara umgicks. Satt och pratade lite med Rosa också. Senare på kvällen åkte jag tillbaka till Polly.


Måndagen var väldigt slö och trökig men jag var ändå glad att vara hos Polly. Inte för att vi gjorde så speciellt mycket. Kollade påvarandra, pratade och väntade. Hon väntade på sina nya möbler som skulle komma senare i veckan. Vi åt mat och pratade lite mera.


Tisdagen var lite mera fart i, för vi tog sovmorgon och så ringde möbelgubben och sa att nu är jag här så det var bara att klä på sig och gå ner och bära möbler. Och så klart bor hon högst upp och TYVÄRR finns det ingen hiss. hmm.. Men vi fick oss ett träningspass och det var lite kul för det var egentligen det enda träningspasset vi gjorde under hela tiden jag var där på besök. haha.. =) Men jag måste säga att det är bra jävla mysigt att bo högst upp, det skulle jag också vilja göra om jag nu ska bo i lägenhet. Men jag förstår verkligen inte hur i hela friden vi 3 fick upp de tunga möblerna, det är ett under men nu står dom där dom ska stå så. Snygga som tusan var/är dom också. Vill ha hennes byrå som hon fick, det var så jäkla snyggt! Jösses vad jag längtar efter ett eget ställe att bo på, där jag kan ha mina grejer och mina regler och bara MITT!!!! suck.. Vi käkade lite frukost innan vi packade upp möblerna för armarna var verkligen som spaghetti, för det var inga lätta möbler. Sen på kvällen käkade vi pizza och sen drack vi tea och kolla på de nya möblerna och på tv. Mina armar, speciellt höger armen var helt förstörd i ett par dar efter, kan jag ju säga.




På onsdagen hade jag bestämt mig för att jag skulle till Elmsta gården och prata jobb, egentligen skulle jag ha gjort det på tisdagen men då kom möblerna så då sket jag i det. Men jag ringde Tomas och kolla om jag kunde komma till honom efter jag varit Elmsta men nää. Fast han ringde mig sen och vi satt och prata ett bra tag och bestämde sen att jag skulle komma på torsdagen i stället. Så åkte jag till Elmsta och gick in på servicehuset och skulle prata med Chefen. Så möttes jag av ett ........ men sen fick jag prata med chefen. Hon kände igen mig på en gång och vi pratade och tyvärr kunde hon inte ge mig ett jobb bara sådär men jag fick söka och sökte gjorde jag när jag kom tillbaka hem till Polly.

Vi pratade en hel del jag och chefen sen när jag skulle gå så mötte jag den ekonomiansvarige och så stod jag och pratade med henne och så skulle hon prata med folket i köker och sen med chefen åt mig så jag hoppas verkligen på att jag får jobb där. Jag skulle verkligen verkligen bli jätte lyclig då!!!! Så håll tummarna!!!! SNÄLLA!!!!!!!! Det skulle verkligen vara till stor hjälp om jag fick det jobbet, så kan jag även putta in lite hälsopedagogik in i jobbet. Suck, jag håller verkligen tummarna och hoppas verkligen, jag känner mig jättetjatig men jag vill verkligen!

Sen åkte jag till skolan och hälsade på där och pratade med min Symbollärare och hon ville att jag skulle gå den kursen och det vill jag också men den kostar 24.000:- och jag har inte råd med det nu när jag inte har någe jobb. Men jag ska nog söka den ändå och diskutera det där med betalningen. Måste betala Qi Gongen också, men har inte fått någon räkning på den än. Hmm kanske komer den här veckan som kommer. Undrar vad den går på?? Sen åkte jag i alla fall tillbaka till Polly och då skulle vi tydligen ha fest. En gammal kompis till henne och kompisens bror skulle komma över och partaja lite. Varför inte?! Det var super kul, Angelica och Max. Jätte sköna människor. Satt först hemma sen gick vi ut på Trädgården, det var ganska så dött där men haha dom dansa i alla fall. Inte jag för jag hade ont i knäna (det är inte en påhittad anledning till att inte dansa , jag hade fakiskt ont i knäna!!) Sen gick vi strax innan dom stängde.

Jag och Polly gick hem och käkade Choritzo med skagenröra, vitlöksdipp och räksallad och till det chips. Hm jag var inte så glad i magen efter det kan jag ju säga. Ingen vidare blandning. Om det bara hade varit skage eller räksallad men inte det plus vitlöksdipp, jösses.. Men jag var inte full, jag hade druckit 1 öl och 2 Bacardi sen drack jag bara juice och vatten. Men men hungrig var jag ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0