My New Hairdoo



Jag är precis nyduschad och min tröja är lite väl genomskinlig.. men men.. Var och klippte mig den 29/1 2009 och jag blev jätte nöjd. Det är verkigen skillnad från min förra "frisyr" här neranför..



Fagersta i slutet av november 2008..






Jahaja nu är allting inom flygningen klart inför min aupair flytt den 15 februari. Jag har bokat biljett och jag har fixat med de papper jag behöver. Ska kolla lite mera angående bagaget och så men jag har inget annat att oroa mig för. Fick mitt VISA kort idag så jag fixa och dona med den. Har lagt över lite pengar på mitt andra konto också bara för ut i fall att. Ska lägga till lite mera sen efter jag har fått pengar från Ingvor så att jag har. Nu har jag bara ett problem, VAD ska jag packa I??? Uscha, min aupair mamma Laura sa att jag skulle ta med mig varma kläder och det kommer jag att göra. Lite svalare kläder men det kommer inte att bli en massa sommar kläder för det tycker jag är lite onödigt. Blir det varmt så kan jag köpa det i Glasgow eller Edinburgh eller någe sånt, haha annars får man ta en weekend ner till London och shoppa lite. Är inte direkt nervös än men det börjar bli lite pirrigt. Försöker att inte tänka på det.

Är mest nervös över att flyga själv. Inte för att jag tror att det kommer vara några problem men ändå. Jag vet ju vart jag ska och jag kommer ha med mig både musik och böcker ock så tar det "bara" 7 timmar och 15 minuter från Arlanda till Glasgow. Min aupair familj kommer och plockar upp mig på flygplatsen. Plus att jag slipper byta flygplats i London, jag har tur att mina plan landar och åker från Heathrow Airport. Jag vet inte hur mamman ser ut men jag vet hur barnenen och pappan ser ut. Men hon verkar i alla fall väldigt snäll. Har a good feeling about this. Jösses det är jag lite nervös över också att jag inte ska förstå vad dom säger och om jag inte kan prata så att dom förstår. Jag vet att jag är bra på engelska men det är när det gäller att läsa och förstå, men när det kommer till att konstant prata och lyssna, HJÄLP! Men jag tror att det bara kommer vara så precis i början. Ska jag vara där i mins 1 år så lär jag nog bli ganska släng på språket. hihi.

Mitt plan från Arlanda går 09:10 på söndag morgon den 15 februari och landar i London (Heathrow) klockan 11:00 och sen åker jag från Heathrow klockan 14:05 och kommer fram till Glasgow klockan 15:25. Men det ska bli spännande att flyga själv. Tur att jag och Annika åkte till Mallorca i maj förra året för annars hade jag blivit ganska uppjagad eftersom Arlanda är så pass stort som det är. Undrar om jag stöter på någon jag känner?? Mina bröder ska följa med mig till Arlanda och vinka av mig. Vi får åka ganska så jätte tidigt på morgonen, runt 5 blir det. Men jag kommer inte kunna sova ändå. Tror att jag vill köra till Arlanda så får brorsan köra hem sen, som ett hejdå till svensk bilkörning innan jag blir att tillhöra den skottska bilörningen. hahaha. =)

Hoppas jag kan skriva i min blogg när jag är där. Med tanke på att det är .se på slutet, hoppas på det i alla fall. Så att alla ni som läser min blogg kan följa med i vad som händer och sker i detta nya land. Mina drömmars land. Har alltid velat åka till Skottland och nu får jag äntligen åka dit! 





Jag har helt och fullt fallit för gruppen Disturbed. Tycker dom är helt underbara och rösten, åh så gudomlig! Jag smälter ihop. Vet inte vad jag ska göra. Helt såld.  

En av mina favorit låtar.

"Hell"

[Intro:]
Rrwoooaaaw!
Ahh, Ahhh
Burning now I bring you Hell!

[Post-Chorus:]
Ahh, Ahhh
Oh, burning now I bring you Hell!

Read me tonight, when the warnings said leave a shudder upon you
Running from all that you feared in your life
Soul of the night, when the sun mislead paint a horror upon you
Marking the moment, displaying in my ghost of a life!
And I can't get round the way you left me out in the open
To leave me to die!
So how can I, forget the way you lead me through the path into Heaven
To leave me behind!

[Chorus:]
Now I can't stay behind
Save me, from wreaking my vengeance
Upon you, to killing more than I can tell
Burning now I bring you Hell!

[Repeat Post-Chorus]

Free me tonight, as the animal kings breathe their terror upon you
Caught in the moment, engaging in my
Bloodlust tonight, now I can't control my venom's flow
Get back from me demon, or be exorcised!

[Repeat Chorus]

All my emotion and all my integrity
All that you've taken from me
All my emotion and all my integrity
All that you've taken from me

Now I can't stay behind
Save me, from wreaking my vengeance
Upon you, to killing more than I can tell
Soul of the night, I know
Now I can't stay behind
Save me, from wreaking my vengeance
Upon you, to killing more than I can tell
Burning now I bring you Hell!




Love, Hell and Earth, Water
Wind, Fire and Metal, Passion




Det är en väldigt stark blixt på brorsans kamera, det är därför jag blundar.




Kommentarer
Postat av: LouiseRamström<3

Gumman,Det kommer att bli jätte bra, bara att du får komma på plats där i den "nya" familjen,Jag tror att du kommer trivas de och ja håller tummarna för dig! Jag är jätte glad över att du ska äntligen få uppleva nått du äntligen har längtat efter!Jag är verkligen verkligen glad för din skull. Även om ja inte har kännt dig så speciellt länge. Men du är den mest sötaste! Hihi, Du kommer inte bara förstå det nya och främmande språket, ja tror även att när du ska te sverige så tror ja att du kommer bryta på deras språk. haha! Nej som sagt! vi kommer sakna dig! men vi får väl allt ta och hälsa på! Jag tänker på dig hela tiden!:) du är så där jätte snäll och jätte trevlig! DU är en sån person som alla vill ha en egen av! Hihi:D jag tycker om er sååå mycket!

Och du blev jätte jätte fin i din nya frisyr!Du passar i allt skulle jag tro :D hihi :D Hoppas Du bli att trivas där borta i skottland! ^^ och ja tror att du kommer göra det =) hehe :) all lycka till dig gumman Puss & KraM<3

2009-02-05 @ 22:17:30
Postat av: Annika

Skit snygg frilla!! :)

2009-02-09 @ 16:47:04
URL: http://annikasoderstrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0