My journey so far part 3...

Travis, I think there is a naked man in the barn.. sa frun till sin man I Wolverine. Haha.


Jag fryser, ligger i sängen och kollar på Hugh Jackman i Wolverine, de e en bra film tycker jag och de gör ju inte saken mindre bra för att han är med och spelar. Även fast jag ligger i sängen med en värmefilt så är det kallt på uppansidan. Har inte varit hemma speciellt länge nu heller, det är bara första dan nu som jag är hemma, när jag skriver detta. Har redan hunnit gå till gyn för cellprov, träffat på en kompis, pratat med mormor och bestämt att gå hem till henne och så har jag försökt leta jobb men det går inge vidare – för de första så är jag inte intresserad och för de andra så finns det typ inga jobb här som jag kan tänka mig eller är intresserad av. Vilket iofs kan vara både bra och dåligt eftersom jag vet vad jag vill göra – i framtiden. Har ingen direkt aning om vad jag vill göra nu men jag vet iaf vad jag vill göra i framtiden men de är i framtiden. Som jag sa när jag prata med Andreas – men jag planerar egentligen ingenting längre för alla mina planer blir egentigen aldrig som man planerar dom.


Som tex nu när jag åkte tillbaka till Scotland, tog evigheters evigheter , jag och pappa börjad min milslånga resa 05:15 på söndag morgon den 27:e december. Resan till Arlanda var okej, vi pratade och lyssnade på J.J.Cale.  Flygningen till London Heathrow gick bra men sen var det en lång väntan på Heathrow innan mitt nästa flyg till Edinburgh. Men jag höll nästan på att missa det för jag hade inte fått ut mitt boarding pass så när jag skulle kliva ombord så gick det inte så jag var tvungen att prata med hon som tog hand om de där och hon fick in mig på planet tack och lov. Grejen är den att jag var tvungen att byta Terminal från 5 till 1 och de var ingen bra terminal. Men jag kom iväg till Edinburgh med rätt flyg. Sen i Edinburgh tog jag bussen från flygplatsen in till stan, men grejen var den att jag klev av på fel plats och behövde gå en bit för att komma in till stan. Men de var inte så farligt med tanke på att jag hade setat en hel dag. Letade efter busstationen men hitta den inte, frågade så många men hittade den inte iaf. Tog ett tåg till Stirling sen en taxi den sista biten, pengarna var inte roliga att betala men de var skönt att komma fram till Pitlochry, även fast det var 23:20 (lokal tid 00:20 svensk tid). Det var en hemsk dag men jag var så glad när den äntligen tog slut.

 

Började jobba morgonen efter. Det var skönt att få jobba igen men det var konstigt på samma gång. Det var gott med en riktig skotsk frukost igen, haha. Men nu när jag var tillbaka så gjorde jag inte så mycket faktiskt, spenderade tid med mig själv.

 

På tisdagen åt jag lunch med Audrey på McKays och så hade vi ett par drinkar först på McKays sen fortsatte vi ner till Fishers och träffa på Gordon och vi hade mera drinkar. Hade kul faktiskt. Annars så gjorde jag inte så mycket. Åt glass gjorde jag också.

 

På onsdagen åkte jag till Perth med Maggie och Larry. Gjorde inte så mycket, köpte en nyårs klänning och en kofta till den. Snyggt var det och så köpte jag ett par örhängen också. Sen gick jag in i en av mina favoritaffärer – HMV, köpte en Disturbed skiva och Harry Potter del 6. Köpte en bok på Waterstone’s (Tempted) – min andra favoritaffär. Sen tog jag bussen tillbaka till Pitlochry och sen hade jag middag och en drink med Paula på McKays. Prata lite skit och lite allvar. Sen gick vi hem åt varsitt håll.

 

På torsdagen – Nyårsafton. Kollade internet, gick troligen runt på byn också. På kvällen hade vi middag på Craigatin, gott var det och ganska mysigt – tänkte gå ut och partaja men jag var så trött och somnade klockan elva.  Skrev ett mess till min kompis för det var hennes födelsedag. Annars gjorde jag inte så mkt den dagen.

 

Fredagen den 1 januari, gjorde jag inte heller så speciellt mycket. Jobbade till klockan 1 och sen under dagen tog jag det lugnt. Besökte MacKenzie’s och prata gojja ett tag innan jag gick ner till Fishers och tog ett par drinkar med Gordon och några till. Sen runt sextiden ringde Helen och undra vart jag var någonstans och var hon kunde plocka upp mig. Hon och hennes pappa plockade upp mig utanför McKays, sen plockade vi upp hennes morföräldrar på vägen hem. Jag hade totalt glömt bort att jag skulle hem till henne. Men det var verkligen mysigt och kul att göra något annat en kväll. Det var då jag träffade Andrew för första gången. Vi hade middag och drinkar och jag träffade på några släktingar till Helen.
Satt bredvid Andrew i soffan och prata lite, vi sa inte speciellt mycket. Han verkade vara en väldigt tystlåten och tillbakadragen människa. Men en människa jag skulle vilja lära känna. Satt bredvid Helen vid matbordet och så hade hon sin kille Lachlan på hennes andra sida. Andrew satt snett till höger om mig på andra sidan bordet. Var där till klockan nio sen körde hennes pappa hem mig och några andra. Sen satt jag och Eddie – hennes pappa och prata i bilen. Han har jobbat i Sverige ett tag för några år sen och de roligaste är att han fortfarande kan svenska. Han jobbar som polis och fårfarmare. Gjorde inte så mycket mer den kvällen förutom att kolla på tv.

 

Lördagen började som vanligt med jobb och lite prat med mina arbetskamrater. Sen klockan 14 träffade jag Stuart och hade lunch på Victoria’s. de gick bra, han pratade en himla massa – tror han var nervös för jag vet att han tycker om mig och skulle vilja vara tillsammans med mig om han var yngre (de sa han själv faktiskt). Jag åt Peking Duck Wrap – mums. Hehe. Sen gick vi åt olika håll – även fast han är snäll och trevlig så är han ingen jag vill vara tillsammans med. Jag gick och lämnade ett julkort på Alans jobb. Sen gick jag till MacKenzie’s men före det gick jag till Co-op. Köpte mig en mocka och kakor. Sen skrev jag till Helen och berätta hur lunchen gick. Annars var det bara TV tittande på agendan.

 

Söndagen den 3:e var min sista jobbdag – en ganska skön känsla men ändå ganska konstigt eftersom jag varit där så pass länge. Sen gick jag ner på byn och gjorde inte mycket. Sen blev det tvätt för hela slanten. Kollade internet också. Tv tittande och bad. Pratade med Noi också eftersom jag skulle ner till henne och Olly den 5 januari. Men då säger hon att jag inte kan komma den 5-10 som det var planerat utan de skulle vara bättre om jag kom mellan den 11-20 januari eller de 2 första veckorna i februari. Men seddu den gubben gick inte för mellan den 12-19 januari är jag i Portugal och sen de 2 första veckorna är jag hemma och då tänker jag inte åka tillbaka bara för att säga hej ett par dagar. Nää det blev bara kaos över de hela. Pratade med Andrea om det där och hon blev inte alls glad. För nu förändrades allt, alla planer jag hade.


Måndagen bestod inte av mycket, sov ganska så länge sen klockan 15 tog jag en fika med Stuart på Victoria’s igen. Han var ganska så bra på att prata igen, men denna gång var det helt annat samtalsämne. Kanske inte direkt det man ska prata om när man knappt känner varandra, men men. Packade en heldel också, inte allt men nästan. Mina sista dagar gjorde jag inte mycket alls. Pratade med Helen och fråga om jag kunde få sova hos henne ett par nätter. Vilket jag lyckligtvis fick. Vilket räddade mig.


Tisdagen bestod av städning och packning. Gick till Röda Korset och lämnade en kasse med kläder och ett par skor, de e så tacksamma där. Så gick jag in på Postkontoret och skickade iväg 2 paket hem. Sa hejdå till Andrea och Martin, fick ett kort och ett par jätte fina örhängen i JADE sten och silver (ser ut som 2 hjärtan). Helen sa till mig att vänta på hennes mamma utanför banken hon jobbar i/på. Jag kom ganska så tidigt så jag stod och vänta, sen kom Helen och mötte upp mig, hon sa att Andrew var med – de var han som körde. Kände mig lite generad för jag trodde faktiskt att han skulle ha åkt bort sen efter nyår men (tack och lov) så hade han inte gjort det, för om han nu hade det så hade jag aldrig fått chansen att lära känna honom. Medan vi väntade på Helens mamma satt vi i bilen och prata om ditten och datten. Sen åkte vi hem och åt mat. Låg och pratade strunt med Helen på kvällen.

 

Onsdagen – oh vilken härlig dag! Den bästa dagen någonsin jag haft i Scotland. Till och med Helens mamma sa att jag såg så avslappnad och lugn ut – harmonisk. Sov väldigt länge och sen åt jag fyrkantig korv i fralla med ketchup – mums!! Efter min frukost och de andras lunch (utom Helens för hon var i skolan), åkte vi iväg och matade får. Vägen dig var så otroligt vacker och solen bara sken och allt var toppen. J Så det var jag, Avril, Andrew och Eddie. Det blåste lite grann men de gjorde inte så mycket. Sen tittade vi in i ett gammalt hus som dom äger också som deras son skulle ta över eller hur det nu var. Sen på kvällen var det middag och film tittande och en himla massa tea drickande. Vi drack tea nästan hela dagarna.
Men de e väl så det ska vara när man är i Scotland – om man nu inte tycker väldigt mycket om Whiskey. (vilket jag inte gör – så jag håller mig till teet). Just ja, jag, Andrew och Eddie åkte in till Perth för Andrew behövde något ordentligt lås – till vad det nu än var han behövde de till. Sen visade det sig att Tomas - Helens brorsa – att hans Collage var inställt pga snön och han var på väg till Perth så vi väntade på honom. Andrew klippte sig och jag och Eddie gick runt på stan. Jag ville ha tjockare sockor till gummistövlarna och inomhus. Vi åt fish and chips och glass J Så plockade vi upp Tomas och sen åkte vi till ASDA – där köpte jag 2 par strumpor. Haha. Sen åkte vi hem. Hade ganska kul på resan både dit och hem.

 

Torsdagen började som onsdagen, med en lång sovmorgon och brunch. Sen tog jag och Avril med oss 2 av deras 7 hundar på en promenad. Efter promenaden åkte vi och matade fåren igen. Snubblade och vred till vristen – de gjorde ont. Denna gång kastade jag också hö på fårskallarna. De var lite kul faktiskt. Haha. Åt mat och drack tea, kolla på tv och flamsa med Helen. Avril frågade om jag kunde laga mat på fredagen och de är klart att jag kunde. Senare på kvällen frågade Andrew mig vad jag skulle göra under fredagen och de enda jag kunde säga var att jag skulle laga mat, men inget annat inplanerat. Då frågade han mig om jag ville följa med till Crail (utanför St.Andrews). Klart jag ville det, bara han och jag – haha – då skulle jag få chansen att lära känna honom lite mera. Sen låg jag och Helen och diskuterade det halva natten.. haha

 

Fredagen – uah, gick upp ”tidigt” redan vid 8 – tog en dusch. Åt frukost och väntade på Helen. Sedan körde Andrew henne till skolan och så åkte vi direkt efter det. Vi pratade en himla massa – relationer, hus, framtid, relationer, ditten och datten. Vi åkte förbi ett ställe som e ganska kul egentligen för det var en stor skylt som det stod Scotland´s Secret Bunker på och en pil. Då är den inte så hemlig längre. Han körde upp så jag fick kolla lite – berättade lite grann om den också men tyvärr så var det stängt. Så fortsatte vi vidare till Crail. När vi var framme såg man havet – så vackert för solen sken igen. Han hade påbörjat en renovering av ett hus och vi skulle hämta upp hans saker. Jag hjälpte till att bära saker till bilen, hihi. Efter en stund åkte vi och hämtade en släpvagn – fick se hans andra bil på ett släp – den var snygg, visserligen var det en helt vanlig bil men jag gillar den och den går fort haha. Han gillar fart precis som jag. J Åkte tillbaka och fortsatte rensa ut hans saker och jag hjälpte till och han var verkligen tacksam över det. Inte sjutton skulle jag stå där som en idiot och låta honom arbeta själv. Så bjöd han på lunch (scampi och chips), sa de till honom att jag inte är så förtjust i vinäger på mina chips beroende på lukten – då fick jag smaka på hans chips med vinäger.. haha de var inte så stor skillnad på smaken.

Han körde ut till havet och där åt vi lunch- jätte fint var det. Han gillar inte att sitta på en parkeringsplats och käka när man kan ha havsutsikt. Haha. Lalala lycklig… sen åkte vi tillbaka till stället han hämtade släpvagnen och vi lastade av allt de vi skulle lämna och sen så började vi resan tillbaka till Pitlochry. Åkte via St.Andrews, så fint så. :D Stanna och tanka 2 gånger också – tydligen var diesel väldigt dyr. Vägen hem var annars ganska tyst, gjorde inte så mycket. Haha, han tycker jag är intressant, en udda känsla men ack så skön. När vi kom hem drack vi tea och jag började laga mat – pasta pytt/köttfärssås typ. En väldigt bra men lite sorglig dag. Sista natten med dom. Jag och Andrew gick och la oss ganska tidigt – men tyvärr inte tillsammans.. De andra tyckte de var lite konstigt att vi gick och la oss nästan exakt samtidigt. Helen kom in och börja prata så skrev hon i min almanacka som jag redan skrev i. Hennes familj undra om de hade hänt något mellan mig och Andrew – men de hade det inte. Sista natten var sorligt men jag hade ganska så mysiga drömmar. Haha.

 

Lördagen var okej. Packa de jag skulle ha med mig, lämnade en del – vilket egentligen inte var meningen. Men eftersom jag har planerat att komma tillbaka så kanske det inte gjorde så mycket. Helen, Eddie och Andrew följde med till busstationen – för tåget jag skulle ta till Edinburgh var inställt pga snön. Suck. Inge kul alls att vänta på bussen som skulle ta mig långt bort ifrån min trygga, snäll och omtyckta plats – min lilla familj (de blev som en extra familj åt mig) och så Andrew – honom ville jag verkligen inte lämna för vi hade ju lyckas komma varandra närmre. Men när bussen kom så fick jag en kram och så sa han att vi skulle ses när jag kommer tillbaka.

Och det var han som sa det inte jag! Haha – soo happy!!! Men jag grina på bussen till Edinburgh för jag ville inte åka – varje fiber i min kropp sa NEEEEEEEJ!!!!!! Men jag hade lovat Daniel att jag skulle komma och så sa jag att jag skulle följa med på Ballet, för det har jag aldrig sätt förr. Kul att se nya saker tycker jag. Bussen kom till Pitlochry 14:30 och kom till Edinburgh ca kl 17:00 (jävligt lång resa speciellt eftersom jag var såå himla kissnödig och ingen toa på bussen fanns de heller). Men jag kom fram iaf och på stationen stod Anna och Daniel och vänta. Hälsa på dom och sedan sprang jag till toaletterna – sen var de lugnt. Haha.

Åkte hem till honom och bytte kläder sen åkte vi till en Japansk restaurang, åt sushi och någon kyckling moj och drack J.D och cola. Fick rusa lite i slutet för det där med tid var inget för oss. Balletten började halv åtta och vi kom när det var ca 3 min kvar – snacka om tajming. Det var Nötknäpparen vi såg – vilket jag inte hade någon aning om och om jag hade vetat det hade jag nog inte gått på den för jag gillar inte den.  Första delen var trist och tråkig men andra delen var okej, mera dans. Sen efter det gick vi ut på krogen – tog en drink och sen mådde jag super illa – så som när jag var med Daniel förra gången när jag svimmade, så jag var tvungen att gå ut i friska luften.  Det släppte efter ett par timmar tack och lov. Satt i deras jätte sköna fåtölj och kolla på tv samtidigt som vi prata en massa. Var uppe till 4 på morgonen – de var ganska drygt för skallen.

 

På söndagen skulle Anna åka tillbaka till St.Andrews, men hon ville kolla efter en hatt först. Så ut på stan gick vi och leta. Jag och Daniel tog henne till busstationen sen gick vi och åt lunch på The Advocate Pub. Mums med mat :P Satt där en stund och så hade vi efterrätt också, de var ju faktiskt söndag. Gick runt lite på stan och in på Waterstone’s , kolla efter några böcker och hitta en till Calle – ringde mamma för att fråga om jag skulle köpa den eller inte. Men det tyckte hon inte eftersom den vare så pass tjock och på engelska. Prata lite annat också. Daniel träffa på en kompis som han prata med och jag hitta en massa böcker som jag ville ha – som vanligt. Se gick vi och köpte skor till honom och 2 cd-skivor till mig, Disturbed och Creed , sen hem. Bestämde oss för att gå och se Daybreakers – för jag ville se den. :P Skulle ha gått kl kvart i åtta men de blev kvart i nio istället för vi käkade middag så pass sent. Filmen var okej, inte alls så bra som jag trodde. Kom hem och kolla på tv.

 

Måndag var lugn. Gjorde inte så mycket, kolla på tv och fixa med datorn. Boka mitt rum på TRAVELODGE. Pratade med Audrey och Rhona på telefonen också. Skrev ut en massa papper när Daniel kom hem från jobbet, som jag behövde när jag skulle resa till Portugal. Spendera stora delar av dagen med Daniels rumskompis David. En trevlig och snäll kille. Men jag vill inte ha mer än vänskap från honom, jag känner mig redan upptagen. Hmm konstigt konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0